assalamualaikum Pictures, Images and Photos

Jamaah


Tempat ke2 Masjid terbaik Daerah Hulu Selangor 2011

Tempat ke2 Masjid terbaik Daerah Hulu Selangor 2011
;
;
MASJID AR-RAHMAH, Sg. Buaya
Sangat memerlukan dana bagi menampung pengajian , maintanence dan pembangunan demi kelangsungan agenda pengislahan dan dakwah kami :
Disalur terus :
1- Sdr. Wan Hairul Anuar (Nazir) - 019 335 0466
2- Sdr. Norhisham (Bendahari) - 019 213 1405
3- Affin Islamik Bank (Rawang) - Acc. No. 105430000711

SURAU AL-IKHWAN, Bdr. Sg. Buaya
Sangat memerlukan dana bagi menampung pengajian , maintanence dan pembangunan demi kelangsungan agenda pengislahan dan dakwah kami :
Disalur terus :
1- Tn. Hj. Abd. Rahman (Pengerusi) - 019 303 7383
2- Sdr. Yazid Adam (Bendahari) - 013 609 2972
3- Bank Muamalat (Rawang) - Acc. No. 12010000718711

Kuliah Maghrib Bulanan Masjid Ar-Rahmah pimpinan Al-Fadhil Ustaz Awang Mamat (JAKIM) setiap Isnin minggu ke 3 setiap bulan bermula malam ini Isnin 18.10.2010

Selasa, 14 April 2009

Drs. Khalil : Didiklah anak-anak mencintai Rasulullah.


TITI SERONG, 12 April :- Ibu bapa berperanan mendidik dan memastikan anak-anaknya mencintai Rasulullah dalam keadaan yang mendedahkan mereka berkemungkinan lebih mencintai artis dan sebagainya berbanding Rasul. Demikian antar kandungan ceramah mauludul Rasul yang disampaikan oleh ADUN Titi Serong, Drs. Khalil Idham Lim di Mesjid Parit Hj. Wahab disini .

Beliau juga mengatakan usaha untuk mengembalikan kecintaan kepada Rasul sehingga program seumpama itu diadakan an diperbanyakkan. Seramai lebih 150 orang hadir dalam program tahunan seumpama itu bagi mesjid berkenaan.

Mengulas mengenai tahap kecintaan yang bagaimana yang diperlukan untuk mencintai Rasulullah, beliau mengambil sebuah hadis yang menjelaskan kecintaan kepada Rasulullah itu mestilah melebihi berbanding kecintaan kepada diri sendiri, kaum keluarga dan sebagainya sehingga itu dikaitkan dengan kesempurnaan iman seseorang.

"Sifat Rasul adalah lil-alamin, bukannya Lil-muslim, oleh itu tidak menjadi masalah kepada sesiapa pun yang ingin mengambil hujjah Al Quran , peristiwa kemasukan Umar ke dalam Islam sesudah beliau membaca lembaran Al Quran dari surah Thahaa" Katanya

Tegasnya tidak timbul masalah kalau ada orang Islam merujuk kepada dalil Al Quran, yang jadi masalah ialah orang Islam sendiri yang menolak Al Quran, malah ada yang menhina secara terang-terangan dengan menterjemahkan kalimah "aamanu" dengan nama sebuah parti, ini menyesatkan dan menyeleweng.

Pada kesempatan ceramah hampir sejam itu beliau menceritakan beberapa kisah kemasukan orang bukan Islam kepada islam setelah mereka merujuk kepada Al- Quran. Antaranya Cat Stevan dan Neil Amanstrong.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan