assalamualaikum Pictures, Images and Photos

Jamaah


Tempat ke2 Masjid terbaik Daerah Hulu Selangor 2011

Tempat ke2 Masjid terbaik Daerah Hulu Selangor 2011
;
;
MASJID AR-RAHMAH, Sg. Buaya
Sangat memerlukan dana bagi menampung pengajian , maintanence dan pembangunan demi kelangsungan agenda pengislahan dan dakwah kami :
Disalur terus :
1- Sdr. Wan Hairul Anuar (Nazir) - 019 335 0466
2- Sdr. Norhisham (Bendahari) - 019 213 1405
3- Affin Islamik Bank (Rawang) - Acc. No. 105430000711

SURAU AL-IKHWAN, Bdr. Sg. Buaya
Sangat memerlukan dana bagi menampung pengajian , maintanence dan pembangunan demi kelangsungan agenda pengislahan dan dakwah kami :
Disalur terus :
1- Tn. Hj. Abd. Rahman (Pengerusi) - 019 303 7383
2- Sdr. Yazid Adam (Bendahari) - 013 609 2972
3- Bank Muamalat (Rawang) - Acc. No. 12010000718711

Kuliah Maghrib Bulanan Masjid Ar-Rahmah pimpinan Al-Fadhil Ustaz Awang Mamat (JAKIM) setiap Isnin minggu ke 3 setiap bulan bermula malam ini Isnin 18.10.2010

Isnin, 26 Oktober 2009

Bajet 2010 tak untungkan rakyat bawahan - Fomca

Bajet 2010 bertemakan 'Satu Malaysia, Kemakmuran Bersama' yang dibentangkan Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Tun Razak dilihat tidak banyak memberi kesan dan manfaat, khususnya kepada rakyat bawahan.

Setiausaha Agung Fomca, Muhammad Sha'ani Abdullah, berkata biarpun bajet kali ini melihatkan banyak galakan dan pelepasan tertentu bagi mencergaskan ekonomi, ia tidak menampakkan sebarang pemberian yang nyata dan jelas kepada orang perseorangan

Selain merujuk kepada laporan audit yang mencatatkan banyak penyelewengan, Sha'rani berkata sekiranya dana kerajaan tidak diuruskan dengan berkesan, maka soal ketirisan yang berlaku sebelum ini akan berulang.

Beliau turut menyelar kerajaan yang kurang menumpukan hal-hal berkaitan rakyat secara terus, tetapi lebih kepada hal-hal yang bersifat lebih besar.

"Saya lihat soal jaringan keselamatan sosial ini terlalu disempitkan ruang lingkupnya, sedangkan kos perjalanan juga adalah satu sara hidup, tapi dilihat sebagai satu aspek asing. Kalau boleh kurangkan tambang bas atau rel harian, pengguna boleh jimat belanja harian dan guna penjimatan itu untuk keperluan lain seperti menghadapi kenaikan harga barang," tegas beliau.

Menyentuh soal subsidi yang turut dimuatkan dalam bajet kali ini, Sha'ani berkata Fomca sememangnya bersetuju dengan poemberian tersebut, tetapi ia perlu dibahagikan secara adil.

"Saya melihat orang yang guna banyak akan dapat manfaat bersama, khususnya untuk orang yang mencuri yang menggunakan bahan tersebut untuk perdagangan. Mereka juga dapat subsidi. Jadi, ia akan menjadi satu ketirisan dari dana kerajaan yang tidak mencapai saranan kerajaan untuk membantu golongan yang disasarkan kerajaan," tegas beliau, sebagaimana dipetik dari sebuah wawancara yang disiarkan secara langsung.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan