assalamualaikum Pictures, Images and Photos

Jamaah


Tempat ke2 Masjid terbaik Daerah Hulu Selangor 2011

Tempat ke2 Masjid terbaik Daerah Hulu Selangor 2011
;
;
MASJID AR-RAHMAH, Sg. Buaya
Sangat memerlukan dana bagi menampung pengajian , maintanence dan pembangunan demi kelangsungan agenda pengislahan dan dakwah kami :
Disalur terus :
1- Sdr. Wan Hairul Anuar (Nazir) - 019 335 0466
2- Sdr. Norhisham (Bendahari) - 019 213 1405
3- Affin Islamik Bank (Rawang) - Acc. No. 105430000711

SURAU AL-IKHWAN, Bdr. Sg. Buaya
Sangat memerlukan dana bagi menampung pengajian , maintanence dan pembangunan demi kelangsungan agenda pengislahan dan dakwah kami :
Disalur terus :
1- Tn. Hj. Abd. Rahman (Pengerusi) - 019 303 7383
2- Sdr. Yazid Adam (Bendahari) - 013 609 2972
3- Bank Muamalat (Rawang) - Acc. No. 12010000718711

Kuliah Maghrib Bulanan Masjid Ar-Rahmah pimpinan Al-Fadhil Ustaz Awang Mamat (JAKIM) setiap Isnin minggu ke 3 setiap bulan bermula malam ini Isnin 18.10.2010

Ahad, 8 November 2009

Ustaz Mohd. Iqbal - Kisah benar pengalaman Gempa di Padang

Assalamualaikum w.mt. Tanggal 7 Nov. 2009, Sabtu, Lepas Maghrib, Lokasi Surau Al-Ikhwan. Bersama Status sebagai Daie, Ilmuan dan pendakwah muda yang sedang bersinar, dipilih oleh ALLAH SWT untuk melalui satu ujian maha besar "Umpama kiamat suasana kitika Gempa di Padang yang lalu" Itulah pembuka kata, pengalaman yang hanya ALLAH dan beliau yang merasainya... untuk di khabarkan kepada kita yang selalu lalai, tetapi bait2 kata dengan nada suara yang penuh keinsafan sangat berbeza dari Ust. Mohd. Iqbal yang ana kenali menerusi siri2 kuliah beliau di Surau kami. PERCAYALAH.. YAKINLAH... itulah kata2 hikmah yang diulang2 berselang seli setiap memperkata arahan2 ALLAH samada yang ingkar mahupun yang taat.

Ustaz Mohd. Iqbal Al-Sunuri memulakan bicara

Dosa manusia kepada ALLAH dan Rasul NYA punca kemurkaan ALLAH ditambah lebih teruk lagi nikmat itu dibalas dengan kekufuran terhadap ALLAH. Sebagai contoh manusia jauh dari Masjid dan Surau dan melebelkan ahli2 jamaah surau/Masjid sebagai gulungan yang anti sosial kerana sering menegah perkara2 yang mungkar (telah menjadi biasa dalam masyarakat) menjadikan mereka yang jelas terbukti melakukan perkara mungkar untuk kepentingan sendiri sebagai jamaah yang paling ideal untuk disokong dan dibantu.

Sebahagian Muslimat yang hadir yang lain mana???

Perkara2 Aqidah juga dipandang enteng sehingga Ustaz berani mengatakan 90% umat Islam telah tiada Aqidahnya samada disedari atau tanpa disedari. Lihatlah senario kehadiran ke Masjid/surau disekitar kita hanya 10% sahaja jamaah yang beristiqamah samada berjamaah atau majlis2 ilmu. Innalillah...

Sebahagian Muslimin boleh tahan

Di Padang ketika ini setiap kenduri2 kahwin muzik adalah perkara yang wajib dan selepas 12.00 malam diteruskan sessi berdangdut melibatkan masyarakat pelbagai peringkat laksana berada di Las Vegas. Arak menjadi minuman biasa walaupun dalam suasana menyambut Hari Raya.

Beliau menyentuh tiada satupun penguasa didunia ini mejadikan hukum ALLAH sebagai perlembagaan negara. Sebalik menjadi perlembagaan ciptaan manusia sebagai perlembagaan, lebih teruk lagi mengambil perlembagaan ciptaan kafir mengatasi perlembagaan ALLAH.... Yakin dan Percayalah ini semua mengundang kemurkaan ALLAH...

Bagi kita yang masih bernasib baik tidak ditimpa bala ALLAH jadikan ini satu iktibar, lihat sekeliling kita jika ada perkara maksiat dan mungkar cegah segera jangan bertangguh.. tak mampu menegur lapurlah kepada mereka yang bertanggungjawab. Ingatlah jika dibiar perkara2 ini berleluasa tunggulah bala dari ALLAH samada pelaku mahupun yang tidak melakukannya. ALLAH akan menghancurkan sesuatu kaum yang tidak menjaga agama ALLAH kepada satu kaum yang lain yang mampu menjaganya.

Pesan Ustaz jadikan rumah sentiasa dikerjakan solat sunat bagi Muslimin dan Muslimah fardu dan sunat. Kerana rumah yang tiada solat didalam tiadake berkatan. Apa lagi kalau tida solat adalah maksiat yang paling besar.

- Bila zina berlelusa penyakit taun (sukar diubati) akan melanda masyarakat.
- Bila zakat diringan2kan hujan akan ditahan disebab ada makhluk seperti haiwan dan tumbuhan maka hujan tetap ALLAH turunkan.
- Bila timbangan dikurangkan, ALLAH menjadikan penguasa2 di kalangan mereka yang kejam dan zalim.
- Bila pemimpin mengambil hukum yang lain dari hukum ALLAH
- Bila manusia mesia2kan kitab2 ALLAH.

Ingatan terakhir sesiapa yang mampu berkorban tetapi tidak melakukan ibadah Kurban maka pilih mati nanti samada cara Nasarani atau Majusi.

Pesan ana pilihlah sahabat dikalangan mereka yang cintakan agama kelak kita akan jijik akan setiap perkara2 mungkar apa lagi melakukan... sebaliknya jika kita memilih sahabat dikalangan mereka yang sering melakukan perkara mungkar kelak ALLAH mencabut rasa jijik tersebut itu sudah cukup berdosa walaupanpun kita tidak melakukannya. Na'uzubillahimin zalik...

Itu coretan yang sempat ana catatkan sekira mana yang terkurang itu adalah atas dasar kecuaian ana sendiri. Wallahu'alam bissawab. Wassalam.

*** Sekali lagi Pada 14 Okt. 2009, Sabtu, Bersama Ustaz Mohd. Iqbal Al-Sunuri, Kuliah Maghrib, Di Masjid Ar-Rahmah, Sg. Buaya. Jemput dan sebarkan.

Ehsan Ust. Mohd. Iqbal Dirakam di kampung sebelah ketika gempa

Tiada ulasan:

Catat Ulasan