assalamualaikum Pictures, Images and Photos

Jamaah


Tempat ke2 Masjid terbaik Daerah Hulu Selangor 2011

Tempat ke2 Masjid terbaik Daerah Hulu Selangor 2011
;
;
MASJID AR-RAHMAH, Sg. Buaya
Sangat memerlukan dana bagi menampung pengajian , maintanence dan pembangunan demi kelangsungan agenda pengislahan dan dakwah kami :
Disalur terus :
1- Sdr. Wan Hairul Anuar (Nazir) - 019 335 0466
2- Sdr. Norhisham (Bendahari) - 019 213 1405
3- Affin Islamik Bank (Rawang) - Acc. No. 105430000711

SURAU AL-IKHWAN, Bdr. Sg. Buaya
Sangat memerlukan dana bagi menampung pengajian , maintanence dan pembangunan demi kelangsungan agenda pengislahan dan dakwah kami :
Disalur terus :
1- Tn. Hj. Abd. Rahman (Pengerusi) - 019 303 7383
2- Sdr. Yazid Adam (Bendahari) - 013 609 2972
3- Bank Muamalat (Rawang) - Acc. No. 12010000718711

Kuliah Maghrib Bulanan Masjid Ar-Rahmah pimpinan Al-Fadhil Ustaz Awang Mamat (JAKIM) setiap Isnin minggu ke 3 setiap bulan bermula malam ini Isnin 18.10.2010

Isnin, 30 Mac 2009

Taiping gambaran kemahuan rakyat

Dilulus terbit pada Sunday, March 29 @ 23:34:15 MYT oleh TokPenghulu
Berita Oleh ajijoi

TAIPING (29.03.09): Hari ini merupakan hari yang bersejarah apabila lebih 30,000 penyokong Pas dan Pakatan Rakyat telah mengiringi calon P059 Bukit Gantang dari Pas, Dato Seri Ir Haji Mohammad Nizar Jamaludin ke tempat penamaan calon di Dewan Perbandaran Taiping.

Bandar Taiping mula penuh sesak sejak tengah malam lagi apabila ramai yang tiba dari segenap pelusuk negara untuk bersama-sama DS Nizar dihari yang bertuah ini. Ketiga-tiga masjid utama ditengah bandar Taiping penuh sesak hingga ke luar.

Jam 7.30 pagi diadakan solat hajat di masjid jamek Taiping sebelum bertolak ke tempat penamaan calon.

Oleh kerana terlalu ramai yang hadir, sewaktu DS Nizar diiring ke dewan, berlaku sedikit kekalutan apabila ramai penyokong yang sedaya upaya merempuh rantaian pengawal keselamatan Pakatan hanya untuk bersalam dengan DS Nizar. Walaupun hanya dapat menyentuh tangan beliau sekadar sedikit cuma, itu telah menjadi kepuasan bagi mereka yang begitu kagum dengan aura dan karisma DS Nizar.


Ramai pimpinan daripada Pas, Keadilan dan juga DAP peringkat negeri dan pusat telah bersama-sama DS Nizar menuju ke dewan pencalonan.

Manakala dari pihak BN pula, dianggarkan hanya sekitar 700 orang sahaja yang berjaya dihimpunkan.

Jika jumlah penyokong dan juga gegak gempita sorakan diambil kira didalam acara yang berlangsung hari ini, ternyata Bukit Gantang masih milik Pas.

Tetapi undi daripada penduduk tempatanlah yang akan menjadi penentu hala tuju masa depan Bukit Gantang.

Sekatan dibuat polis dengan merentang kawat berduri serta deretan anggota FRU yang mengawal penyokong-penyokong Pakatan diluar pintu masuk dewan.

Cuaca yang panas menyengat benar-benar menguji kesabaran apabila keputusan penamaan calon hanya diumumkan jam 11.20 pagi.

3 calon yang layak bertanding untuk kerusi Parlimen P059 Bukit Gantang. Mereka adalah DS Nizar yang mewakili Pas, Ismail Sapian mewakili BN dan seorang calon bebas, Kamarul Ramizu Idris (menggunakan lambang payung).

Walaupun penyokong semua bersurai secara aman, namun deretan kenderaan yang bertali arus menuju keluar dari bandar Taiping merangkak perlahan sehinggalah jam 3.30 petang.

Laporan tentang kejadian hari ini juga boleh diikuti di albanjari.blogspot.com, harakahdaily dan siasah-online

Gambar-gambar berikut menceritakan segala-galanya.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan