assalamualaikum Pictures, Images and Photos

Jamaah


Tempat ke2 Masjid terbaik Daerah Hulu Selangor 2011

Tempat ke2 Masjid terbaik Daerah Hulu Selangor 2011
;
;
MASJID AR-RAHMAH, Sg. Buaya
Sangat memerlukan dana bagi menampung pengajian , maintanence dan pembangunan demi kelangsungan agenda pengislahan dan dakwah kami :
Disalur terus :
1- Sdr. Wan Hairul Anuar (Nazir) - 019 335 0466
2- Sdr. Norhisham (Bendahari) - 019 213 1405
3- Affin Islamik Bank (Rawang) - Acc. No. 105430000711

SURAU AL-IKHWAN, Bdr. Sg. Buaya
Sangat memerlukan dana bagi menampung pengajian , maintanence dan pembangunan demi kelangsungan agenda pengislahan dan dakwah kami :
Disalur terus :
1- Tn. Hj. Abd. Rahman (Pengerusi) - 019 303 7383
2- Sdr. Yazid Adam (Bendahari) - 013 609 2972
3- Bank Muamalat (Rawang) - Acc. No. 12010000718711

Kuliah Maghrib Bulanan Masjid Ar-Rahmah pimpinan Al-Fadhil Ustaz Awang Mamat (JAKIM) setiap Isnin minggu ke 3 setiap bulan bermula malam ini Isnin 18.10.2010

Rabu, 8 April 2009

BagiMu Segala Puji & Syukur Ya Allah

Salam Islah & Salam Perubahan buat semua pencinta keadilan,

Perkembangan mutakhir dari Bukit Gantang dan Bukit Selambau dengan rasminya PAKATAN Rakyat telah memenangi kedua - dua pilihanraya kecil tersebut dengan majoriti yang besar .

Bukit gantang PAS [ PAKATAN ] menang dengan majoriti 2,789 . Ir Nizar Jamaludin [ PAKATAN ] : 21,860 sementara Ismail Suffian [ BN ] : 19,071 dan Kamarul Ramizu [ BEBAS ] : 62

Dengan kemenangan ini kita wajib bersyukur kehadrat Allah SWT yang telah menjadi 'faktor penentu' kepada kemenangan ini. Sesungguhnya kemenangan itu adalah dari sisi Allah SWT.

Saya sempat mengikuti pengumuman kemenangan Ir Nizar melalui Astro Awani secara lansung dari Dewan Perbandaran Taiping sebentar tadi dan beliau dengan penuh tawadhuk dan rasa syukur telah membaca Firman Allah SWT di dalam surah Al Fath ayat 1 - 3 sebagai gambaran kesyukurannya kepada Allah SWT di dalam ucapan sulung beliau walaupun saya menyaksikan penyampaian ucapan tersebut amat tidak disenangi oleh pihak BN yang berada di atas pentas.

Kepada seluruh petugas dan yang mencurahkan seluruh keringat dan pengorbanan untuk menjayakan misi besar ini, hanya Allah SWT yang layak memberikan sebaik-baik balasan pada kalian semua.

Jangan lupa, kemenangan juga ujian dari Allah SWT buat kita semua agar kita menjalankan amanah Allah SWT mentadbir bumi sepertimana yang dikehendaki tuan punya bumi ini iaitu Allah SWT. Berterima kasihlah jua kepada rakyat tidak kira agama dan bangsa yang telah memberikan sokongan dalam masa yang sama memberikan harapan.

Firman Allah SWT :
"Apabila telah datang pertolongan Allah dan kemenangan. Dan Engkau melihat manusia berbondong-bondong masuk agama Allah. Maka bertasbihlah dengan memuji Tuhanmu dan mohonlah ampun kepadaNya, Sungguh, Dia Maha Penerima Taubat" Al Fath 1-3

SANTAPAN MINDA PEJUANG: YUSSAINE YAHYA

Tiada ulasan:

Catat Ulasan