Jamaah

Tempat ke2 Masjid terbaik Daerah Hulu Selangor 2011

Tempat ke2 Masjid terbaik Daerah Hulu Selangor 2011
;
;
MASJID AR-RAHMAH, Sg. Buaya
Sangat memerlukan dana bagi menampung pengajian , maintanence dan pembangunan demi kelangsungan agenda pengislahan dan dakwah kami :
Disalur terus :
1- Sdr. Wan Hairul Anuar (Nazir) - 019 335 0466
2- Sdr. Norhisham (Bendahari) - 019 213 1405
3- Affin Islamik Bank (Rawang) - Acc. No. 105430000711

SURAU AL-IKHWAN, Bdr. Sg. Buaya
Sangat memerlukan dana bagi menampung pengajian , maintanence dan pembangunan demi kelangsungan agenda pengislahan dan dakwah kami :
Disalur terus :
1- Tn. Hj. Abd. Rahman (Pengerusi) - 019 303 7383
2- Sdr. Yazid Adam (Bendahari) - 013 609 2972
3- Bank Muamalat (Rawang) - Acc. No. 12010000718711

Kuliah Maghrib Bulanan Masjid Ar-Rahmah pimpinan Al-Fadhil Ustaz Awang Mamat (JAKIM) setiap Isnin minggu ke 3 setiap bulan bermula malam ini Isnin 18.10.2010

Rabu, 8 April 2009

Catatan soldadu kecil dalam peperangan besar

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh sahabat semua,

Syukur kehadrat Allah serta selawat dan salam keatas Junjungan Nabi Muhammad SAW, keluarga dan Sahabat2 Baginda.

Tanggal Ahad 5 Apr. 2009 9.15pagi, berbekalkan semangat, doa dan infak sahabat2 yang tak berkesempatan kemedan Fissabilillah yang besar bagi kami yang kecil ini, bertolaklah Ahki Hj. Mazlan, Ahki Hisham dan ana sendiri serta anak ana Hakimi yg ditumpang hingga ke Maahad Al-Abbasiah Sungkai.
Sekitar 10.00pagi sampai di Maahad seorang lagi anak ana di Maahad tersebut dijangkiti kudis dan kami bawa kedai ubat Cina di pekan(cowboy) Sungkai, sebagai pemanas badan kempen kami bermula disini. Tanpa berselindung apek tua yg dipenghujung hidup tupun, dengan semangat menyokong gerakan Islam. "kami ada akal boleh tengok siapa yang cakap manis dan siapa yang betul2 kerja tolong rakyat"
Sekitar 12.30tgh. Sampai kami di Simpang untuk mengambil kereta Ahki Hj. Mazlan yg rosak masa penamaan calon tempohari. Melayang RM1,500.00 demi perjuangan suci ini kereta sebagai saksi diakhirat kelak Insy'Allah. Foreman Melayu berseluar pendek mula becerita petugas parti ... berparang2 sesama sendiri berebut fulus di bilik gerakan. Kami berpecah, ana naik kereta Hj. Mazlan ikut Hisham (org tempatan) dengan maksud kalau kami sesatpun berdua. Pekan simpang yang jam teruk menghala ke Trong, Salak Baru markas kami. Chegu Azhar ketua markas call kami bila nak sampai sbb petugas dah lapar tunggu kari ayam, telur dadar dan ulam2 yg dijanji tak kunjung tiba.
2.15ptg sesampai di Markas rezeki pertama bertemu, bertukar2 pandangan dan bergambar dgn YB Titi Serong Drs. Idham Lim (cina Islam). Di Markas H.Sel. sahaja kami mendaftar sbg petugas ke110, itu belum daerah lain lagi. Lepas makan solat kami terus di tugaskan edar risalah rumah kerumah di taman Trong Baru dan Padang Bola. respond Melayu 50-50 (takut2). Cina dan India solid "Makkal Sakti" sampai lepas minum todi pun masih waras "abang banyak terima kasih tolong kami gerenti menang punya jangan takut, tapi Melayu ada susah skit (adei.. poorah.. chit..)".
Allah bagi kelapangan pada kami bertiga di offer oleh org lama Air Terjun utk bermalam dirumah beliau bagi memberi ruang kpd petugas lain di Markas yg dah macam sardin. Sebelah mlmnya kami ditugas menjaga laluan utama ke majlis ceramah YB Hj. Husam, YB. Dr. Maria dan YB. Ir. D.Sri Nizar calun tu... Berdirilah kami dgn lampu picit dan pacat (tak sedar kaki berdarah dek angkara pacat), beri panduan pendengar kelokasi agak pendalaman juga (kaw. hardcore parti tulah) dari 8.30mlm hingga 11.30mlm. Balik singgah ceramah Ust. Idris Ahmad kat Air Terjun, mandi tidur dlm irigan okestra (tuduh menuduh, biasak...). Kami petugas2 mewajibkan diri kami bermunajat dipertengahan mlm. sepanjang tempoh berada disini.
6 Apr. 2009 Awal pagi selepas sarapan diMarkas kami menyambung tugas semlm dan kami bertiga dimasukkan sebagai 'Counting agent' backup (konon2 pakar masa PRU12 di Sg. Boya), Selesai tugas kami meronda ke Cangkat Jering, Sepetang,Taiping dll. Best... kereta, markas petugas semua didominan oleh PR... depa ada la.. skit2 kadang2 malu2..
Mee udang takda takut lari matlamat kononya la. Sebelah petang kami di beri taklimat paca di Markas Besar Sg. Tinggi 30km dr markas kami. Disini kami jumpa YB. Dr. Rani, Ust. Salehin Mohyi, sahbat kita U. NorAzli, U. Basri Chik dan byk lagi sayu dan terharu lihat pemimpin2 yg sama2 bkampung tidur mcm sardin makan berselera. Ana dan Hj. Mazlan ditugaskan dipendalaman Permatang Raja (tempat paling kritikal dan yg selalu kalah teruk)bersama kontigen Tumpat, Kelantan. Malam dirumah pakcik tu kami disertai oleh Ahki Johari dan sahabat dr Kiambangsari.
7 Apr. 2009 seawal 5.30pg dengan perasan hensem... berunifom kami bertolak ke Permatang Raja sembahyang subuh di perjalanan kami disertai oleh Johari selepas ambil borang A di markas besar., kami bersarapan d Kg. apatah(taktau), 7.00pg sampai P.Raja tak kenal sapa2 muka toya jumpa ketua Pondok Panas Tn. Hj. Jamal(Kelantan) serah borang A, di pandang mcm serong skit mula2la.. maklum takut kami ni SB piliharanraya tu beb... Takut, berani, marah, geram, suka, duka dan mcm2 bercampur dalam satu jangkamasa pendek itulah perjuangan agaknyalah. Kesian tengok budak muda kampung di tunggang habis2an, ana duduk ditengah kumpulan pemuda BN tanya 2-3 org kerja apa depa ni baik dan pemalu orgnya bila di dekati tapi bila ramai mcm dirasuk., buruk sangka mungkin takda ilmu dan iman yg tipis. Kerja nelayan ada kerja foreman ada dan kerja kg. Ana sempat tazkirah beberapa org dan jadi kawam siap jemput dtg lagi bg no hp kalu nak makan udang, sotong dan ikan segar (anytime), sangka baik depa janji kalau tak dpt apa yg depa minta lepas ni depa tukar parti..
Balik pada cerita rayu undi akhlak Pemuda BN ni teruk depa kutuk org tua yg sokong PAS mcm takda batas. org tua nak mampus kafir, main bontot, derhaka, gadai melayu, boneka cina, tak da pelajaran, anak hisap dadah dan semua perkataan hina lah. Ana, Hj. Mazlan dan beberapa petugas Kelatan duduk tengah kumpulan penmuda yg liar tu..(lagar mcm mat rempit umur sekitar 15 - awal 20an, kami bertakbir dan beselawat yg mampu, tapi dlm tu ana sempat tanya depa apa yg dia kata PAS sesat tu tang mana??? sengeh2 lari kut lain, depa tak kacau kami sangat sbb buat muka serius tapi bila jumpa kumpulan kecil sembang baik2.. cuba sentuh hati depa. Ada berapa kerat budak muda yg sokong PAS. Kami di bantu beberapa siswa-siswi yg cun2 soleha jer... sentuh ati plak ehmm... Kami di kunjungi Pemimpin2 Besar, Ir. Nizar (diboo... pemuda haprak kata pengkianat mcm2, masa tu kami jadi berani terus rempuh pondok panas BN sbb ada Datin Sri mcm nk gaduh kecoh... masa tu hilang sabar apa nk jadi jadilah... Takbir..., D. Mustafa Ali, Dr. Maria , Kamrudin Jaafar, Zailah, Tim. MB Kelantan (simple hampir tak kenal jlnkaki sorang2, kebetulan trafik Polis org Kelantan terkejut beruk siap salam lagi,kelab penyikong Cina dan India.
Pengudi tua yg paling mlm bukan menghina nk cerita sbg tauladan. Yg lumpuh tujuk gambar T.Guru paling muka kita Takbir dia jawab Daulat Tuanku... Innalillah... kami keluar dr puast mengundi ke markas besar pukul 5.00ptg tak bertugas sbg countung agent org tempatan ada. Byk pemimpin besar yg baik kami jumpa Islam Cina dan India itu lah perpaduan dlm Syariat Islam..
Sambil tinggu sahabat lain diMarkas sempat berbual dgn U.NorAzli dia janji nak turun surau kita dan kirim salam shbt semua. Kami bertolak pulang sekitar jam 9.00mlm maklumat seawal 7.00 mlm kami dah tau B. Gantang, B. Selambau menang B.Ai kalah.
Syukur kami kehadrat Allah SWT memberi kami kesihatan yag luar biasa berbanding dgn umur kami. Alhamdulillah. Dalam perjalanan spt di Kt dahulu HP kami tak putus dr shbt yg prihatin btanyakan keputusan dan lain2, akhirnya denag izin Allah kami sampai di Sg. Boya. 12.30pagi.
Sekali lagi kami panjatkan kesyukuran kami kepada Illahi yg. memberi kami kesihatan, kelapangan dan rezeki utk sama2 kami(yg kerdil ini) berdiri disebelah Mujahid2 besar, sayu hati kami nak melangkah pulang dr medan perjuangan kecil tapi besar bagi kami yg kerdil ini. Entah bila lagi kami peluang ini akan dtg lagi.
Terima kasih semua yg medoakan kepergian kami, memberi infak terutama U.Naim yg menganjurkan solat hajat di Al-Ikhwan utk kemenangan Islam. Harap dimaafkan sekira ada kekurang dlm catatan ini bahasa atau ejaan, ana baru belajar menulis. Wallahu'alam
ALLAH TIDAK PERNAH BERBOHONG KPD UMATNYA SELAGI KITA DUDUK DALAM PERJUANGAN ISLAM AYUH SAHABAT2 MARI SAMA2 KITA LENGKAP MELENGKARI(BERJAMAH)

Salam perjuangan...
Jazakalahu khairan khathiro..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan