Jamaah

Tempat ke2 Masjid terbaik Daerah Hulu Selangor 2011

Tempat ke2 Masjid terbaik Daerah Hulu Selangor 2011
;
;
MASJID AR-RAHMAH, Sg. Buaya
Sangat memerlukan dana bagi menampung pengajian , maintanence dan pembangunan demi kelangsungan agenda pengislahan dan dakwah kami :
Disalur terus :
1- Sdr. Wan Hairul Anuar (Nazir) - 019 335 0466
2- Sdr. Norhisham (Bendahari) - 019 213 1405
3- Affin Islamik Bank (Rawang) - Acc. No. 105430000711

SURAU AL-IKHWAN, Bdr. Sg. Buaya
Sangat memerlukan dana bagi menampung pengajian , maintanence dan pembangunan demi kelangsungan agenda pengislahan dan dakwah kami :
Disalur terus :
1- Tn. Hj. Abd. Rahman (Pengerusi) - 019 303 7383
2- Sdr. Yazid Adam (Bendahari) - 013 609 2972
3- Bank Muamalat (Rawang) - Acc. No. 12010000718711

Kuliah Maghrib Bulanan Masjid Ar-Rahmah pimpinan Al-Fadhil Ustaz Awang Mamat (JAKIM) setiap Isnin minggu ke 3 setiap bulan bermula malam ini Isnin 18.10.2010

Isnin, 18 Januari 2010

Teori Darwin Manusia Asalnya Kera Tepat???

Artikel Oleh: MERONG

"Darwin setelah dikenalpasti merupakan seorang daripada Saintis saintis berfahaman Yahudi Freemason yang bertindak sebagai saintis bagi menyuarakan pendapat atau teori dari pihak barat ketika kebangkitan barat didalam bidang sains dan teknologi.

Yahudi Freemason merupakan sekelompok manusia yang wujud dimuka bumi ini untuk menyesatkan akidah semua agama yang wujud di muka bumi terutamanya Islam.

Kelompok saintis dari golongan Yahudi Freemason ini telah berjaya meletakkan persepsi masyarakat kepada Ilmu Sains dan Teknologi setanding malah melebihi ilmu Al Quran dan Hadis sehinggakan Ulama Islam setempat dan sedunia hingga kini dilanda penyakit was-was atau takut-takut untuk melawan teori saintis yang ternyata sesat dan menyesatkan walaupun bercanggah dengan dalil Al Quran. Dan yang paling menyedihkan apabila Ulama Islam mengiyakan tanpa hujah sains yang kemas (pada hakikatnya mereka sudah tewas didalam perdebatan ilmu dengan kelompok Yahudi Freemason didalam bidang sains). Diantara teori yang sesat dan menyesatkan yang lahir dari pemikiran Yahudi Freemason dan berjaya menghuru harakan akidah umat Islam secara keseluruhannya adalah :

1. Teori Graviti Oleh Newton yang disebabkan oleh kuasa tarikan magnet dari pusat bumi
2. Teori Bumi mengelilingi matahari oleh Copernicus / Kepler
3. Teori Manusia berasal dari Monyet atau Kera oleh Darwin.

Untuk ruangan yang sempit ini kita tumpukan teori yang agak mudah difahami iaitu teori manusia berasal dari kera. Sebenarnya dari satu sudut, ana teramat bersetuju dengan Darwin bahawa manusia sememangnya berasalkan daripada monyet/kera. Darwin ternyata benar dan berjaya membuktikan dari sudut sains dan Al Quran sekalipun bahawa manusia sememangnya berasal daripada monyet/kera.. Asalnya Yahudi pun sememangnya ahli kitab……yakni kitab Taurat yang diturunkan kepada Nabi Musa a.s. Malangnya Yahudi Freemason ini tergolong didalam kelompok yang sesat dan menyesatkan. Mustahil Darwin tidak pernah menyelidikki atau membaca terjemahan Al Quran. Dan melalui Al Quran jualah beliau medapat ilham yang disesatkan oleh syaitan untuk menyesatkan manusia dengan mengeluarkan teori sedemikian. Allah s.w.t telah menyatakan dengan terang di dalam surah Al Baqarah (ayat 65) bahawa manusia yang membantah perintahNya dan menderhaka kepada suruhanNya , manusia ini adalah dari golongan kera. Maka Darwin bersama syaitan mahu menyesatkan manusia dengan mengeluarkan teori dan fakta palsu agar manusia menjadi kera seperti mana beliau. Dan manusia-manusia yang bodoh, taksub bulat-bulat kepada saintis tertipu dengan dakyah Darwin lalu secara tidak langsung mereka menidakkan aqidah mereka kepada Al Quran dan Sunnah.

ثُمَّ تَوَلَّيۡتُم مِّنۢ بَعۡدِ ذَٲلِكَ‌ۖ فَلَوۡلَا فَضۡلُ ٱللَّهِ عَلَيۡكُمۡ وَرَحۡمَتُهُ ۥ لَكُنتُم مِّنَ ٱلۡخَـٰسِرِينَ (٦٤) وَلَقَدۡ عَلِمۡتُمُ ٱلَّذِينَ ٱعۡتَدَوۡاْ مِنكُمۡ فِى ٱلسَّبۡتِ فَقُلۡنَا لَهُمۡ كُونُواْ قِرَدَةً خَـٰسِـِٔينَ (٦٥)

Kemudian sesudah itu kamu membelakangkan perjanjian setia kamu itu (tidak menyempurnakannya); maka kalau tidaklah kerana limpah kurnia Allah dan belas kasihanNya kepada kamu (dengan membuka pintu taubat), nescaya menjadilah kamu dari golongan orang-orang yang rugi. (64) Dan sesungguhnya kamu telah mengetahui (bagaimana buruknya akibat) orang-orang di antara kamu yang melanggar (larangan) pada hari Sabtu, lalu Kami berfirman kepada mereka: "Jadilah kamu kera yang hina". Al Baqarah (65)

Dari satu sudut Darwin ternyata benar. Manusia yang tergolong didalam golongan yang sesat dan menyesatkan (dirinya tersesat dan mengajak orang lain sesat bersamanya dan durhaka kepada Allah s.w.t) sememangnya golongan manusia Kera sepertimana firman Allah s.w.t. Tetapi manusia yang berada di jalan yang lurus sememangnya berasal daripada keturunan Adam a.s dan Hawa .

وَإِذۡ قَالَ رَبُّكَ لِلۡمَلَـٰٓٮِٕكَةِ إِنِّى جَاعِلٌ۬ فِى ٱلۡأَرۡضِ خَلِيفَةً۬‌ۖ قَالُوٓاْ أَتَجۡعَلُ فِيہَا مَن يُفۡسِدُ فِيہَا وَيَسۡفِكُ ٱلدِّمَآءَ وَنَحۡنُ نُسَبِّحُ بِحَمۡدِكَ وَنُقَدِّسُ لَكَ‌ۖ قَالَ إِنِّىٓ أَعۡلَمُ مَا لَا تَعۡلَمُونَ (٣٠) وَعَلَّمَ ءَادَمَ ٱلۡأَسۡمَآءَ كُلَّهَا ثُمَّ عَرَضَہُمۡ عَلَى ٱلۡمَلَـٰٓٮِٕكَةِ فَقَالَ أَنۢبِـُٔونِى بِأَسۡمَآءِ هَـٰٓؤُلَآءِ إِن كُنتُمۡ صَـٰدِقِينَ (٣١) قَالُواْ سُبۡحَـٰنَكَ لَا عِلۡمَ لَنَآ إِلَّا مَا عَلَّمۡتَنَآ‌ۖ إِنَّكَ أَنتَ ٱلۡعَلِيمُ ٱلۡحَكِيمُ (٣٢) قَالَ يَـٰٓـَٔادَمُ أَنۢبِئۡهُم بِأَسۡمَآٮِٕہِمۡ‌ۖ فَلَمَّآ أَنۢبَأَهُم بِأَسۡمَآٮِٕہِمۡ قَالَ أَلَمۡ أَقُل لَّكُمۡ إِنِّىٓ أَعۡلَمُ غَيۡبَ ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضِ وَأَعۡلَمُ مَا تُبۡدُونَ وَمَا كُنتُمۡ تَكۡتُمُونَ (٣٣) وَإِذۡ قُلۡنَا لِلۡمَلَـٰٓٮِٕكَةِ ٱسۡجُدُواْ لِأَدَمَ فَسَجَدُوٓاْ إِلَّآ إِبۡلِيسَ أَبَىٰ وَٱسۡتَكۡبَرَ وَكَانَ مِنَ ٱلۡكَـٰفِرِينَ (٣٤) وَقُلۡنَا يَـٰٓـَٔادَمُ ٱسۡكُنۡ أَنتَ وَزَوۡجُكَ ٱلۡجَنَّةَ وَكُلَا مِنۡهَا رَغَدًا حَيۡثُ شِئۡتُمَا وَلَا تَقۡرَبَا هَـٰذِهِ ٱلشَّجَرَةَ فَتَكُونَا مِنَ ٱلظَّـٰلِمِينَ (٣٥) فَأَزَلَّهُمَا ٱلشَّيۡطَـٰنُ عَنۡہَا فَأَخۡرَجَهُمَا مِمَّا كَانَا فِيهِ‌ۖ وَقُلۡنَا ٱهۡبِطُواْ بَعۡضُكُمۡ لِبَعۡضٍ عَدُوٌّ۬‌ۖ وَلَكُمۡ فِى ٱلۡأَرۡضِ مُسۡتَقَرٌّ۬ وَمَتَـٰعٌ إِلَىٰ حِينٍ۬ (٣٦)

Dan (ingatlah) ketika Tuhanmu berfirman kepada malaikat: Sesungguhnya Aku hendak menjadikan seorang khalifah di bumi. Mereka bertanya (tentang hikmat ketetapan Tuhan itu dengan berkata): Adakah Engkau (Ya Tuhan kami) hendak menjadikan di bumi itu orang yang akan membuat bencana dan menumpahkan darah (berbunuh-bunuhan), padahal kami sentiasa bertasbih dengan memujiMu dan mensucikanMu?. Tuhan berfirman: Sesungguhnya Aku mengetahui akan apa yang kamu tidak mengetahuinya. (30) Dan Dia telah mengajarkan Nabi Adam, akan segala nama benda-benda dan gunanya, kemudian ditunjukkannya kepada malaikat lalu Dia berfirman: Terangkanlah kepadaKu nama benda-benda ini semuanya jika kamu golongan yang benar. (31) Malaikat itu menjawab: Maha suci Engkau (Ya Allah)! Kami tidak mempunyai pengetahuan selain dari apa yang Engkau ajarkan kepada kami; sesungguhnya Engkau jualah Yang Maha Mengetahui, lagi Maha Bijaksana. (32) Allah berfirman: Wahai Adam! Terangkanlah nama benda-benda ini semua kepada mereka. Maka setelah Nabi Adam menerangkan nama benda-benda itu kepada mereka, Allah berfirman: Bukankah Aku telah katakan kepada kamu, bahawasanya Aku mengetahui segala rahsia langit dan bumi dan Aku mengetahui apa yang kamu nyatakan dan apa yang kamu sembunyikan?. (33) Dan (ingatlah) ketika kami berfirman kepada malaikat: Tunduklah (beri hormat) kepada Nabi Adam. Lalu mereka sekaliannya tunduk memberi hormat melainkan Iblis; dia enggan dan takbur dan menjadilah dia dari golongan yang kafir. (34) Dan kami berfirman: Wahai Adam! Tinggallah engkau dan isterimu dalam Syurga dan makanlah dari makanannya sepuas-puasnya apa sahaja kamu berdua sukai dan janganlah kamu hampiri pokok ini; (jika kamu menghampirinya) maka akan menjadilah kamu dari golongan orang-orang yang zalim. (35) Setelah itu maka Syaitan menggelincirkan mereka berdua dari Syurga itu dan menyebabkan mereka dikeluarkan dari nikmat yang mereka telah berada di dalamnya dan Kami berfirman: Turunlah kamu! Sebahagian dari kamu menjadi musuh kepada sebahagian yang lain dan bagi kamu semua disediakan tempat kediaman di bumi, serta mendapat kesenangan hingga ke suatu masa (mati). (36)Surah Al Baqarah Ayat 30-36

wallhualam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan