assalamualaikum Pictures, Images and Photos

Jamaah


Tempat ke2 Masjid terbaik Daerah Hulu Selangor 2011

Tempat ke2 Masjid terbaik Daerah Hulu Selangor 2011
;
;
MASJID AR-RAHMAH, Sg. Buaya
Sangat memerlukan dana bagi menampung pengajian , maintanence dan pembangunan demi kelangsungan agenda pengislahan dan dakwah kami :
Disalur terus :
1- Sdr. Wan Hairul Anuar (Nazir) - 019 335 0466
2- Sdr. Norhisham (Bendahari) - 019 213 1405
3- Affin Islamik Bank (Rawang) - Acc. No. 105430000711

SURAU AL-IKHWAN, Bdr. Sg. Buaya
Sangat memerlukan dana bagi menampung pengajian , maintanence dan pembangunan demi kelangsungan agenda pengislahan dan dakwah kami :
Disalur terus :
1- Tn. Hj. Abd. Rahman (Pengerusi) - 019 303 7383
2- Sdr. Yazid Adam (Bendahari) - 013 609 2972
3- Bank Muamalat (Rawang) - Acc. No. 12010000718711

Kuliah Maghrib Bulanan Masjid Ar-Rahmah pimpinan Al-Fadhil Ustaz Awang Mamat (JAKIM) setiap Isnin minggu ke 3 setiap bulan bermula malam ini Isnin 18.10.2010

Isnin, 29 Mac 2010

tak lama lagi naik lah..

Oleh: Anak Sungai Derhaka

Nor Mohamed Yakcop berkata kononnya kerajaan sedang mencari kaedah terbaik bagi memastikan penstrukturan semula kadar tol itu tidak membebankan golongan berpendapatan rendah.

Selama ini kita dah lihat tidak ada satupun penstrukturan semula kadar Tol itu tidak membebankan rakyat semuanya menyusahkan rakyat..

Kenapa kerajaan tidak bertindak untuk mekaji keuntungan pemilik konsesi lebuhraya yang mengenakan tol? Adakah perniagaan mereka dijamin akan keuntungannya oleh Kerajaan setiap tahun?

Jika keuntungan mereka dijamin... Bertuahlah mereka kerana mempunyai perniagaan yang tidak akan mengalami kerugian...

Malang buat rakyat Malaysia kerana mempunyai Kerajaan yang lebih mementingkan keuntungan Kroni dari keselesaan rakyat jelata



Peringkat Pertama Kajian Penstrukturan Semula Kadar Tol Selesai

BUTTERWORTH, 28 Mac - Peringkat pertama kajian penstrukturan semula kadar tol lebuh raya telah selesai dan Unit Perancang Ekonomi (EPU) kini dalam proses perbincangan dengan pelbagai pihak di peringkat kerajaan serta syarikat konsesi lebuh raya berhubung perkara itu.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri Tan Sri Nor Mohamed Yakcop berkata kerajaan sedang mencari kaedah terbaik bagi memastikan penstrukturan semula kadar tol itu tidak membebankan golongan berpendapatan rendah.

"Objektif kerajaan adalah untuk mengurangkan subsidi kerana ketika ini subsidi telah menjadi jumlah yang besar dan pada masa yang sama kita mahu memastikan ia tidak membebankan rakyat berpendapatan rendah," katanya kepada pemberita selepas Majlis Pemimpin Bersama Rakyat di sini pada Ahad.

Nor Mohamed berkata pelbagai aspek perlu diteliti sebelum membuat sebarang keputusan berhubung perkara itu kerana ia melibatkan pelbagai pihak termasuk kerajaan, pengguna dan syarikat konsesi.

"Syarikat konsesi ini pula terdiri daripada beberapa kategori sama ada (beroperasi) di kawasan bandar dan luar bandar, ada yang berjaya buat keuntungan dan ada yang tidak.

"Pada masa yang sama, pandangan rakyat juga perlu diambil kira, sebab itu kerajaan perlu membuat tindakan yang betul sebelum membuat sebarang keputusan dan ia bukan sesuatu yang mudah," katanya.

Pada April tahun lepas, kerajaan mengarahkan EPU supaya mencari satu penyelesaian komprehensif untuk menangani isu kenaikan tol yang perlu dilakukan setiap tiga tahun.

Kajian itu merangkumi semua aspek berkaitan tol termasuk segala perjanjian terlibat dan kesan terhadap ekonomi ketika merangka cadangan itu.


BERNAMA

Tiada ulasan:

Catat Ulasan