assalamualaikum Pictures, Images and Photos

Jamaah


Tempat ke2 Masjid terbaik Daerah Hulu Selangor 2011

Tempat ke2 Masjid terbaik Daerah Hulu Selangor 2011
;
;
MASJID AR-RAHMAH, Sg. Buaya
Sangat memerlukan dana bagi menampung pengajian , maintanence dan pembangunan demi kelangsungan agenda pengislahan dan dakwah kami :
Disalur terus :
1- Sdr. Wan Hairul Anuar (Nazir) - 019 335 0466
2- Sdr. Norhisham (Bendahari) - 019 213 1405
3- Affin Islamik Bank (Rawang) - Acc. No. 105430000711

SURAU AL-IKHWAN, Bdr. Sg. Buaya
Sangat memerlukan dana bagi menampung pengajian , maintanence dan pembangunan demi kelangsungan agenda pengislahan dan dakwah kami :
Disalur terus :
1- Tn. Hj. Abd. Rahman (Pengerusi) - 019 303 7383
2- Sdr. Yazid Adam (Bendahari) - 013 609 2972
3- Bank Muamalat (Rawang) - Acc. No. 12010000718711

Kuliah Maghrib Bulanan Masjid Ar-Rahmah pimpinan Al-Fadhil Ustaz Awang Mamat (JAKIM) setiap Isnin minggu ke 3 setiap bulan bermula malam ini Isnin 18.10.2010

Rabu, 4 Februari 2009

Sasterawan Negara kesal rasuah yang parah dalam Umno

WAN NORDIN WAN YAACOB
Wed | Feb 04, 09 | 9:45:48 am MYT

KUALA LUMPUR, 4 Feb (Hrkh) - Sasterawan Negara, A.Samad Said kesal dengan budaya rasuah yang melanda Umno mutakhir ini yang baginya semakin parah.
Iklan




Paling dikesali, pihak berkuasa hanya mengambil tindakan ke atas perasuah yang merasuah sekitar ratusan ringgit, sedangkan pemimpin yang merasuah hingga jutaan ringgit dibiarkan terlepas, katanya.

Walaupun beliau menyokong tindakan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mengambil tindakan ke atas beberapa ahli dan pimpinan bawahan Umno yang terbabit dengan rasuah.

Namun, kelompok yang lebih tinggi yang merasuah dengan wang yang lebih banyak tidak pun dikenakan tindakan dan ini dikesali, kata A.Samad Said.

Beliau berkata demikian ketika ditemui dalam satu wawancara ekslusif bersama Harakah di Kuala lumpur bagi mengulas isu rasuah yang melanda Umno hari ini.

"Rasuah ini yang bawah itu memberi dengan nilai yang kecil kerana ianya juga datang dari yang atas yang mempunyai dana yang besar," katanya.

Sambil kesal dengan perjuangan Umno mutakhir ini yang meminggirkan persoalan hak Melayu, beliau turut kecewa dengan kepimpinan Perdana Menteri, Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi.

"Tun Dr Mahathir Mohamad sebenarnya tersilap memilih pemimpin yang menggantikannya, biarpun beliau berpengalaman memerintah selama 22 tahun, tetapi beliau mengakui silap memilih pengganti apabila memilih Abdullah Badawi ini," katanya.

Umno mutakhir ini cenderung kepada rasuah, dan laporan demi laporan mengenai perihal rasuah Umno ini membuatkan rakyat semakin menolak parti ini, katanya.

Beliau seterusnya bimbang akan senario ini yang akhirnya hanya akan menghancurkan perjuangan masyarakat Melayu.

Beliau turut mengajak rakyat terutamanya kelompok muda hari ini melakukan perubahan. _

Tiada ulasan:

Catat Ulasan