assalamualaikum Pictures, Images and Photos

Jamaah


Tempat ke2 Masjid terbaik Daerah Hulu Selangor 2011

Tempat ke2 Masjid terbaik Daerah Hulu Selangor 2011
;
;
MASJID AR-RAHMAH, Sg. Buaya
Sangat memerlukan dana bagi menampung pengajian , maintanence dan pembangunan demi kelangsungan agenda pengislahan dan dakwah kami :
Disalur terus :
1- Sdr. Wan Hairul Anuar (Nazir) - 019 335 0466
2- Sdr. Norhisham (Bendahari) - 019 213 1405
3- Affin Islamik Bank (Rawang) - Acc. No. 105430000711

SURAU AL-IKHWAN, Bdr. Sg. Buaya
Sangat memerlukan dana bagi menampung pengajian , maintanence dan pembangunan demi kelangsungan agenda pengislahan dan dakwah kami :
Disalur terus :
1- Tn. Hj. Abd. Rahman (Pengerusi) - 019 303 7383
2- Sdr. Yazid Adam (Bendahari) - 013 609 2972
3- Bank Muamalat (Rawang) - Acc. No. 12010000718711

Kuliah Maghrib Bulanan Masjid Ar-Rahmah pimpinan Al-Fadhil Ustaz Awang Mamat (JAKIM) setiap Isnin minggu ke 3 setiap bulan bermula malam ini Isnin 18.10.2010

Selasa, 3 November 2009

Dialog Nabi Muhammad s.a.w dengan iblis

Salam,

Sebahagian daripada dialog Nabi Muhammad s.a.w dengan iblis.

Nabi Muhammad s.a.w bertanya kepada Iblis, "Berapa banyak keperluanmu
yang pernah kamu minta kepada Tuhan?"
Iblis menjawab, "Aku meminta 10 jenis keperluan iaitu:

1. Aku meminta supaya dapat bergabung dengan anak cucu Adam dalam
kekayaan dan anak-anak mereka. Setiap harta tidak mereka zakatkan,
maka aku ikut memakannya. Aku juga turut memakan harta riba, harta
yang haram dan harta yang tidak dimintakan perlindungan Allah.

2.Aku ikut bersetubuh dengan orang-orang yang bersetubuh dengan tidak

diminta perlindungan Allah. Kemudian apabila seorang anak dilahirkan

hasil daripada hubungan itu, anak itu lebih mendengar perintahku dah

lebih taat kepadaku berbanding Allah.

3. Aku menemani orang yang naik kenderaan bagi mencari harta yang tidak halal.

4. Aku meminta rumah, maka kamar mandi adalah rumahku.

5.Aku meminta masjid, maka pasar adalah masjidku.

6. Aku meminta Quran, maka syair-syair adalah Quranku.

7. Aku meminta azan, maka suara trompet adalah azanku.

8. Aku meminta tempat tidur, maka orang- orang mabuk adalah tempat tidurku.

9. Aku meminta teman yang menolongku, maka kelompok Qadariyah adalah
teman penolongku.

10. Aku meminta sahabat karib, maka orang yang menginfakkan hartanya
dalam kemaksiatan adalah sahabatku.

Wahai MuHammad, aku memiliki pelbagai jenis anak seperti berikut:

a. Atamah yang bertugas kencing di telinga orang yang tidur
meninggalkan solat Isyak. Andaikan bukan kerana Athamah, setiap orang
Islam hanya tidur sesudah mereka melaksanakan solat isyak.

b. Mutaqadhi yang bertugas menjadikan umatmu selalu menunjuk-nunjuk
dalam beramal. Dengan demikian, Allah menghapuskan 99 peratus nilai
amal mereka sehingga nilai amal mereka tinggal 1 peratus sahaja.

c. Kuhyal yang bertugas mengusap kelopak mata setiap orang yang berada
dalam majlis taklim dam solat Jumaat sehingga mereka mengantuk dan
tertidur. Dengan itu, Allah tidak memberikan kebaikan kepada ibadahnya
sedikut pun buat selama-lamanya.

d. Dua anakku selalu duduk di punggung dan jari-jemari setiap wanita
ketika mereka keluar rumah sehingga menarik perhatian lelaki yang
melihatnya.

Begitulah serba sedikit dialog Nabi Muhammad s.a.w dengan iblis.
Strategi iblis itu menjadi dasar perilaku syaitan dalam menyesatkan
manusia. Semoga Allah menolong kita dalam menghadapi musuh kita semua.

Tanpa perlindungan daripada Allah, mustahil kita dapat selamat
daripada jeratan iblis dan seluruh keturunanya. Ini kerana Allah
mentakdirkan seluruh bani Adam memiliki pendamping syaitan.

Sepertimana sabda Rasulullah SAW 'Sampaikanlah pesananku walaupun
satu ayat'. Sesungguhnya apabila matinya
seseorang anak Adam itu, hanya 3 perkara yang akan dibawanya bersama :

1) Sedekah/amal jariahnya
2) Doa anak-anaknya yang soleh
3) Ilmu yang bermanfaat yang disampaikannya kepada orang lain.

Wasallam,

Tiada ulasan:

Catat Ulasan