Jamaah

Tempat ke2 Masjid terbaik Daerah Hulu Selangor 2011

Tempat ke2 Masjid terbaik Daerah Hulu Selangor 2011
;
;
MASJID AR-RAHMAH, Sg. Buaya
Sangat memerlukan dana bagi menampung pengajian , maintanence dan pembangunan demi kelangsungan agenda pengislahan dan dakwah kami :
Disalur terus :
1- Sdr. Wan Hairul Anuar (Nazir) - 019 335 0466
2- Sdr. Norhisham (Bendahari) - 019 213 1405
3- Affin Islamik Bank (Rawang) - Acc. No. 105430000711

SURAU AL-IKHWAN, Bdr. Sg. Buaya
Sangat memerlukan dana bagi menampung pengajian , maintanence dan pembangunan demi kelangsungan agenda pengislahan dan dakwah kami :
Disalur terus :
1- Tn. Hj. Abd. Rahman (Pengerusi) - 019 303 7383
2- Sdr. Yazid Adam (Bendahari) - 013 609 2972
3- Bank Muamalat (Rawang) - Acc. No. 12010000718711

Kuliah Maghrib Bulanan Masjid Ar-Rahmah pimpinan Al-Fadhil Ustaz Awang Mamat (JAKIM) setiap Isnin minggu ke 3 setiap bulan bermula malam ini Isnin 18.10.2010

Khamis, 7 Mei 2009

Larangan di Masjid

Assalamualaikum,

Tak tahu apakah jenis bala yang akan dikenakan kepada kami rakyat Negeri Perak ini!

Terkini, program solat hajat yg sepatutnya diadakan pagi ini telah disekat oleh pihak UMNO melalui JAIP dan SUKnya..(SUK? Yerrr..SUK!)

Petang semalam ketika hampir maghrib, sepucuk surat arahan dari JAIP mengarahkan pihak Masjid untuk tidak mengadakan sebarang aktiviti di Masjid Ittihadiah (juga dibuat salinan kpd beberapa buah Masjid lain).
Dan disusuli dgn panggilan telefon dari SS tak lama selepas itu..

Masjid diarahkan supaya dikosongkan setelah jam 9.30 malam. Tiada Kuliah dibenarkan.

Adakah mereka merasakan mereka begitu hebat? Adakah mereka merasakan mereka sudah sebanding dgn ALLAH ? Adakah mereka merasakan mereka RASUL ALAF BARU yang membawa syariat baru untuk ummat ini?

KAMU INGAT KAMU ORANG SEMUA MENONGKAT LANGIT KAH? KAMU SANGKA KAMU SEMUA TAK MATI MATI KAH? APA KAMU INGAT KAMU DGN TITLE DAN SEDIKIT TANGGUNGJAWAB (BUKAN KUASA) SUDAH MULA GAH SEHINGGA BERANI MENGHALANG APA YANG ALLAH SUKA DAN APA DIANJURKAN OLEH RASULNYA????

Pagi ni sepatutnya diadakan solat hajat (Qiamullail) tetapi disekat! Apa kamu para ustaz di JAIP tak ada mata ker? Pegi belajar jauh jauh, balik ke Malaysia ni kamu pulak jadi Dajjal?? (pd yang berkenaan dan pada yang menyokongnya)

LAKNAT ALLAH ATAS KAMU..LAKNAT ALLAH ATAS KAMU...LAKNAT ALLAH ATAS KAMU!!!

Qur'an mana yang kamu bawak balik? (apakah ada yang lain? Tidak!)..

Apa kamu tak baca ke dalam Al-Qur'an

وَمَنۡ أَظۡلَمُ مِمَّن مَّنَعَ مَسَـٰجِدَ ٱللَّهِ أَن يُذۡكَرَ فِيہَا ٱسۡمُهُ ۥ وَسَعَىٰ فِى خَرَابِهَآ‌ۚ أُوْلَـٰٓٮِٕكَ مَا كَانَ لَهُمۡ أَن يَدۡخُلُوهَآ إِلَّا خَآٮِٕفِينَ‌ۚ لَهُمۡ فِى ٱلدُّنۡيَا خِزۡىٌ۬ وَلَهُمۡ فِى ٱلۡأَخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيمٌ۬

Terjemahannya:
Dan siapakah yang lebih zalim daripada orang-orang yang menyekat dan menghalangi dari menggunakan masjid-masjid Allah untuk (solat dan) menyebut nama Allah di dalamnya dan dia berusaha pula untuk meruntuhkan masjid-masjid itu? Orang-orang yang demikian, tidak sepatutnya masuk ke dalam masjid-masjid itu melainkan dengan rasa penuh hormat dan takut kepada Allah (bukan secara yang mereka lakukan itu). Mereka (dengan perbuatan itu) akan beroleh kehinaan di dunia dan di akhirat kelak mereka mendapat azab seksa yang amat besar. [Al-Baqarah:114]

Kamu rasa kamu hebat!

KAMU TUNGGU SAMPAI SAATNYA NANTI YANG DIJANJIKAN! KAMU SUKA TAK SUKA, HENDAK TAK HENDAK, MAHU TAK MAHU... KAMU AKAN BERDIRI DI HADAPAN ALLAH AZZAWAJALLA SEORANG DIRI!!

SESUNGGUHNYA KAMU WAHAI UMNO! SUDAH MELAMPAU BATAS!!


KAMU TUNGGU LAH! SOMBONG BENAR KAMU DI ATAS MUKA BUMI INI. KAMU LIHATLAH NANTI LAYANAN BUMI INI KE ATAS KAMU BILA KAMU BERADA DIDALAM PERUTNYA NANTI! SAATNYA SUDAH TERLALU HAMPIR! SEKIRANYA KAMU TIDAK BERTAUBAT DAN ALLAH MENERIMA TAUBAT KAMU! NESCAYA KAMU TERMASUK DALAM GOLONGAN ORG ORG YANG AMAT AMAT MERUGI DI SANA NANTI!

CELAKALAH KAMU MENGHALANG HALANG ORG YANG MAHU MENYEBUT NYEBUT NAMA ALLAH DALAM MASJIDNYA..BINASA LA KAMU WAHAI ABU LAHAB MODEN. KAMU TUNGGU LAH SAATNYA..JANJI ALLAH ITU PASTI BENAR!!!

KAMU BACA BETOI BETOI JANJI ALLAH INI.. لَهُمۡ فِى ٱلدُّنۡيَا خِزۡىٌ۬ وَلَهُمۡ فِى ٱلۡأَخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيمٌ۬ KAMU TUNGGULAH SAATNYA...

Na'uzubillahi....astaghfirullah....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan