assalamualaikum Pictures, Images and Photos

Jamaah


Tempat ke2 Masjid terbaik Daerah Hulu Selangor 2011

Tempat ke2 Masjid terbaik Daerah Hulu Selangor 2011
;
;
MASJID AR-RAHMAH, Sg. Buaya
Sangat memerlukan dana bagi menampung pengajian , maintanence dan pembangunan demi kelangsungan agenda pengislahan dan dakwah kami :
Disalur terus :
1- Sdr. Wan Hairul Anuar (Nazir) - 019 335 0466
2- Sdr. Norhisham (Bendahari) - 019 213 1405
3- Affin Islamik Bank (Rawang) - Acc. No. 105430000711

SURAU AL-IKHWAN, Bdr. Sg. Buaya
Sangat memerlukan dana bagi menampung pengajian , maintanence dan pembangunan demi kelangsungan agenda pengislahan dan dakwah kami :
Disalur terus :
1- Tn. Hj. Abd. Rahman (Pengerusi) - 019 303 7383
2- Sdr. Yazid Adam (Bendahari) - 013 609 2972
3- Bank Muamalat (Rawang) - Acc. No. 12010000718711

Kuliah Maghrib Bulanan Masjid Ar-Rahmah pimpinan Al-Fadhil Ustaz Awang Mamat (JAKIM) setiap Isnin minggu ke 3 setiap bulan bermula malam ini Isnin 18.10.2010

Selasa, 2 Mac 2010

Depa gaduh Pasal Tong..Last Rakyat Jugak Yg Tangung balanya

Harga ikan bakal naik - Bekalan ikan tempatan tidak mampu tampung permintaan

Oleh WARTAWAN KOSMO!
berita@kosmo.com.my

KUALA LUMPUR - Pengguna di negara ini bakal berdepan dengan kenaikan harga semua jenis ikan segar yang dijangka meningkat sehingga RM3 sekilogram jika pihak pengimport dan pemborong terus enggan membawa masuk ikan import.

Tinjauan di kalangan peniaga ikan di seluruh negara semalam mendapati ramai di kalangan mereka menjangka harga ikan akan naik kerana bekalan ikan akan berkurangan memandangkan bekalan ikan tempatan tidak mampu menampung permintaan semasa.

Menurut mereka, secara purata harga ikan mungkin akan naik sehingga RM3 sekilogram atau lebih dan ia akan mula terasa sekiranya boikot itu berterusan selama tiga hari berturut-turut kerana ketika itu stok ikan semasa sudah kehabisan.

Lebih membimbangkan, kenaikan itu akan memberi kesan kepada rakyat berpendapatan rendah dan sederhana kerana kebanyakan ikan yang diimport merupakan sajian utama mereka seperti ikan kembung, selar, selayang, cencaru serta bawal gred rendah.

Seorang peniaga ikan di Pasar Chow Kit di sini, Rosli Abdullah, 24, berkata, jika boikot berterusan, pembekal pasti akan menaikkan harga borong dan beliau terpaksa melaraskan harga jualan ikan.

"Ketika ini sebanyak 70 peratus bekalan ikan di pasar ini diimport dari Thailand," katanya ketika ditemui semalam.

Pemborong ikan di Pasar Borong Selangor di Seri Kembangan, Zakaria Abdul Hamid, 35, pula berpendapat, harga ikan mungkin akan naik sedikit masa lagi jika boikot berterusan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan