assalamualaikum Pictures, Images and Photos

Jamaah


Tempat ke2 Masjid terbaik Daerah Hulu Selangor 2011

Tempat ke2 Masjid terbaik Daerah Hulu Selangor 2011
;
;
MASJID AR-RAHMAH, Sg. Buaya
Sangat memerlukan dana bagi menampung pengajian , maintanence dan pembangunan demi kelangsungan agenda pengislahan dan dakwah kami :
Disalur terus :
1- Sdr. Wan Hairul Anuar (Nazir) - 019 335 0466
2- Sdr. Norhisham (Bendahari) - 019 213 1405
3- Affin Islamik Bank (Rawang) - Acc. No. 105430000711

SURAU AL-IKHWAN, Bdr. Sg. Buaya
Sangat memerlukan dana bagi menampung pengajian , maintanence dan pembangunan demi kelangsungan agenda pengislahan dan dakwah kami :
Disalur terus :
1- Tn. Hj. Abd. Rahman (Pengerusi) - 019 303 7383
2- Sdr. Yazid Adam (Bendahari) - 013 609 2972
3- Bank Muamalat (Rawang) - Acc. No. 12010000718711

Kuliah Maghrib Bulanan Masjid Ar-Rahmah pimpinan Al-Fadhil Ustaz Awang Mamat (JAKIM) setiap Isnin minggu ke 3 setiap bulan bermula malam ini Isnin 18.10.2010

Isnin, 16 Februari 2009

FIKIR-FIKIRKANLAH SAUDARAKU SEISLAM!!

RAGAM BANGSAKU YANG BERAGAMA ISLAM

Jiwa aku rasa sesak dengan realiti dunia sekarang. Tak perlu keluar jauh merantau untuk melihat environment yang sudah mula berpenyakit. Selama ni penuh didada akhbar isu-isu sosial yang terus- menerus merosot sering buat aku tertanya-tanya keadaan sebenarnya bagaimana.

Persoalan ku terjawab:
Permainan drama yang tanpa pengarah, tanpa skrip dan tanpa perlu latihan telah terpampang depan mataku. Kenyataannya, inilah Malaysia yang dicanang-canangkan penuh dengan adat ketimuran hancur dengan babak-babak kejatuhan moral dan akhlak yang dasyat.

Kunjungan ku ke pusat membeli-belah terkemuka di Malaysia yang siap dengan taman rekreasi yang cukup indah bertabur dengan pesta-pesta maksiat sendirian. Hatiku benar terguris. Melayu Islam bertudung berpelukan mesra tanpa segan silu, menyemarakkan perasaan kasih terlarang. Hatiku benar-benar terguris.

Inikah melayu yang inginkan kemajuan, inikah melayu yang akan meneruskan perjuangan generasi bangsa. Melayu yang sinonim dengan Islam. Memalukan. Jijik. Pakaian yang cukup rapi menutup aurat tercemar dengan maksiat, berpegangan tangan berpelukan. Pakaian yang tak cukup kain atas bawah dan riak wajah yang bangga dengan kecantikan sementara membuatkan aku mual untuk terus menyaksikan.

Pasangan ibu bapa yang turut kebaratan dengan pakaian yang tak tentu arah bersama-sama anak turut diperagakan dengan pakaian ‘rock’.

Ya Rabbi.. apa dah jadi.. bagaimanakah masa depan anak itu, kecil-kecil dah diperagakan begitu bahkan lebih menyayat hati bila ibu bapa turut bangga dengan pakaian kebaratan. Si ibu bangga dengan menampakan lengan, bahu, leher dengan rambut. Si ayah dengan gaya casual yang tidak kena dengan peranan tanggungjawab sebagai bapa.. rosak sudah masyarakat sekarang, keberadaan aku kat situ bagaikan bukan di Malaysia.

Manakah Islam sebagai agama utama yang diwar-warkan. Manakah budaya kesopanan pakaian dan akhlak masyarakat kita. Cina dan India pun pakai sempurna, ini.. Melayu….Memalukan! Hatiku benar-benar calar, mataku pedih, akal ku berserabut memikirkan kejatuhan akhlak umat sekarang ini. Memang patut Malaysia menghadapi pelbagai bencana. Kerja-kerja makin bertambah, makin berat tanggungan ini, semakin serius, penyakit yang melanda umat. Berjangkit dan terus berkangkit. Lebih teruk dari penyakit kronik yang ada sekarang, lebih hebat sebarannya, lebih kuat merosakkan sendi2 jasad, membunuh secara senyap, membunuh secara tak rasa. Akhirnya mati akal, mati iman. Kejahilan menguasai, mati dalam kekufuran yang sedar tak sedar sengaja dilakukan....

INILAH BANGSAKU YANG DIBANGGA-BANGGAKAN...SENTIASA DILAUNG-LAUNGKAN HIDUP MELAYU!! HIDUP MELAYU!!.....HIDUP MELAYU...

#CUBA HIDU SIKIT APA DAH JADI DENGAN BANGSAKU MELAYU INI???

#FIKIR-FIKIRKANLAH... HIDUP ISLAM... HIDUP QURAN... HIDUP SUNNAH… AMAL ISLAM…AMAL QURAN… AMAL SUNNAH… HAPUSKAN KEJAHILAN…TAMBAHKAN PENGETAHUAN... DULU... KINI... DAN SELAMANYA.....INSYAALLAH BAHAGIA DUNIA DAN BAHAGIA AKHIRAT#

WALLAHUAQLAM...SELAMAT BERAMAL..

11.47 a.m / ibnu muslim

Tiada ulasan:

Catat Ulasan