Jamaah

Tempat ke2 Masjid terbaik Daerah Hulu Selangor 2011

Tempat ke2 Masjid terbaik Daerah Hulu Selangor 2011
;
;
MASJID AR-RAHMAH, Sg. Buaya
Sangat memerlukan dana bagi menampung pengajian , maintanence dan pembangunan demi kelangsungan agenda pengislahan dan dakwah kami :
Disalur terus :
1- Sdr. Wan Hairul Anuar (Nazir) - 019 335 0466
2- Sdr. Norhisham (Bendahari) - 019 213 1405
3- Affin Islamik Bank (Rawang) - Acc. No. 105430000711

SURAU AL-IKHWAN, Bdr. Sg. Buaya
Sangat memerlukan dana bagi menampung pengajian , maintanence dan pembangunan demi kelangsungan agenda pengislahan dan dakwah kami :
Disalur terus :
1- Tn. Hj. Abd. Rahman (Pengerusi) - 019 303 7383
2- Sdr. Yazid Adam (Bendahari) - 013 609 2972
3- Bank Muamalat (Rawang) - Acc. No. 12010000718711

Kuliah Maghrib Bulanan Masjid Ar-Rahmah pimpinan Al-Fadhil Ustaz Awang Mamat (JAKIM) setiap Isnin minggu ke 3 setiap bulan bermula malam ini Isnin 18.10.2010

Rabu, 15 April 2009

ORANG BAIK BANYAK LAGI MENGAPA PILIH YANG TAK BAIK?

oleh ArisAwang

"Apa ni Jamil Khir. Anak orang PAS. Tapi join org2 jahat." Itu SMS yang aku terima semalam dari seorang sahabat dari Serawak.

Aku foward mesej itu kepada Hj Mohd Sabu, yang kebetulan baru berlepas balik ke KL setelah menghadiri program Motivasi Rakyat di Dun Kubang Rotan, kerana keluarga Jamil Khir memang kenal rapat dengan Hj Mohd Sabu.

Hj Mohd Sabu balas balik mesej tersebut............ dan aku pun faham. Apa isi mesej tersebut? Rahsia akulah, tak kan nak cerita semua kut.

Aku foward pula mesej tersebut kepada Abang Pie (Abang Ipar) untuk dapat jawapan nak balas semula kepada sahabat dari Serawak kerana keluarga Abang Ipar aku nie memang dengan keluarga Jamil Khir dalam bahasa Kedah kata begulin-begarak (baik sungguh).

Sampai hari ini dia tak jawab lagi.... aku pun tak jawablah lagi mesej di atas kepada sahabat dari Serawak tu sampai hari ini.

Kebimbangan aku.......... harapan semoga tidak menjadilah perkara itu?

Perkara apa pulak?

"Jadi kupang tembaga", kata kata Kak Limah aku yang duduk di Seberang Kota, Kuala Kedah, bila aku beritahu mesej di atas kepadanya, ketika sembang di meja makan selepas balik kuliah pagi Jumaat di surau oleh Ustaz Abd Rahman Saad, dari Insaniah.

"Orang jahat ni akan pakai kita bila dia terdesak, bila dia dah OK, dan silap-silap haribulan kita pulak telajak cakap pasai nak tunjuk kita hebat jahat lebih pada dia, yang akhirnya menyebabkan orang marah kat kita termasuk dengan dia. Maka dia akan terajang kita sampai menugin, itu yang kena kat Anwar Ibrahim dulu dengan Dr. Mahathir, tak kan adik tak ingat", tambah Kak Limah aku sambil mulut menunyah karipap.

Sambungnya lagi, "Lepas itu depa (pemimpin BN) pun tak mahu la kat kita lagi, pasai kita masa tu dah jadi beban kat depa, orang puteh kata lebaliti ka..... akhirnya kupang tembaga la kita...... orang jahat meluat..... orang baik tak percaya.... boleh lah sekupang dua untuk hidup atas dunia ni sementara nak mati."

"Nak nasihat depa jadi baik?" tanya beliau.

Dia jawab sendiri, "Tobat lahum, depa ni nak terima, kita kena sedar kalau depa tu nak Islam sebenar-benarnya memang dah lama depa buat, depa nak guna kita saja, cuba adik tengok mana Firdaus bekas imam masjid negara lani..... mana Hamid Osman..... Mashitah pasai dok segak lagi".

Nak tutup perbualan, aku menyampuk, "Adik nak pi galas mesin rumput nak tebas depan rumah, pasai rumput dah panjang tak dan nak tebas kalut sikit seminggu dua ni."

"Ha.... tak pa.... cuma adik bagi tau la kat Zul Baharom adik Jamil Khir tu kata orang Kuala Kedah tak seronokla abang dia anak orang PAS pi bekawan dengan orang jahat, orang baik banyak lagi awatla pi pilih yang jahat...." menutup bicaranya.

"InsyaAllah, cuma dah lama tak jumpa Zul", jawab aku.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan