Jamaah

Tempat ke2 Masjid terbaik Daerah Hulu Selangor 2011

Tempat ke2 Masjid terbaik Daerah Hulu Selangor 2011
;
;
MASJID AR-RAHMAH, Sg. Buaya
Sangat memerlukan dana bagi menampung pengajian , maintanence dan pembangunan demi kelangsungan agenda pengislahan dan dakwah kami :
Disalur terus :
1- Sdr. Wan Hairul Anuar (Nazir) - 019 335 0466
2- Sdr. Norhisham (Bendahari) - 019 213 1405
3- Affin Islamik Bank (Rawang) - Acc. No. 105430000711

SURAU AL-IKHWAN, Bdr. Sg. Buaya
Sangat memerlukan dana bagi menampung pengajian , maintanence dan pembangunan demi kelangsungan agenda pengislahan dan dakwah kami :
Disalur terus :
1- Tn. Hj. Abd. Rahman (Pengerusi) - 019 303 7383
2- Sdr. Yazid Adam (Bendahari) - 013 609 2972
3- Bank Muamalat (Rawang) - Acc. No. 12010000718711

Kuliah Maghrib Bulanan Masjid Ar-Rahmah pimpinan Al-Fadhil Ustaz Awang Mamat (JAKIM) setiap Isnin minggu ke 3 setiap bulan bermula malam ini Isnin 18.10.2010

Isnin, 11 Mei 2009

Kisah benar - Sidang DUN Perak 7 Mei 2009

Pada 8hb saya berada di Batu Lapan Changkat Jering.Lebih kurang 9.00 malam. Saya menghadiri ceramah oleh DS IR Nizar. Kehadiran lebih kurang. 3-4 ribu orang.Saya sendiri tak tau pasal program tu. Bila kawan bagi tau baru lah saya perasan.Nampak gaya program ni agak low profile.

To cut the story short. (untuk dipendekkan cerita..) DS Nizar telah berucap dan menceritakan detik detik peristiwa hitam di DUN Perak. Beliau berkata bahawa ADUN ADUN BN bersidang sesama sendiri untuk melantik Speaker baru tanpa melalui peraturan peraturan DUN apabila usul mereka utk memacat Speaker ditolak oleh Speaker dgn menggunkan kuasa mutlaknya sebagai Speaker.Jadi mereka telah melanggar semua peraturan peraturan sediaada.Mereka telah melantik S Ganesan yg bukan ADUN sebagai Speaker

Speaker Siva kumar telah mengarahkan Bentara untuk menyuruh 10 ADUN BN yg digantung agar keluar dewan.Tetapi Bentara enggan melaksanakan arahan beliau.Nampak sangat rampasan kuasa ini telah dirancang lebih awal lagi.

DS Nizar juga memaklumkan sebanyak 400 polis telah diarahkan berada didalam kawasan DUN siap sedia untuk bertindak.Berlaku beberapa kekasaran apabila mereka cuba memaksa Speaker turun dari kerusi.Mikrofon Speaker telah dimatikan.Speaker Siva berada dikerusi selama enam jam sebelum beliau ditarik secara paksa dan dikurung didalam bilik stor DUN.Begitu hina perlakuan UMNO dan BN.Sebanyak 40 orang yg berbadan tegap yang dipercayai anggota polis telah mengheret Speaker pergi.Part ini saya tak sanggup nak tgk video video yg ada sebab terlalu sedih melihat YB Siva diperlakukan sebegitu hina.

Selepas itu mereka telah mengepung tempat duduk Speaker .Kerusi Speaker yg baru telah diberi dan Speaker Haram Ganesan telah menangguhkan permulaan sidang dari sejam kesejam.Sebabnya ialah mereka merancang untuk menghalau DS Nizar dari dewan apabila mahkamah dijangkakan memutuskan siapa Menteri Besar sebenar pada 7 hb Mei.Tetapi taqdir Allah telah melanjutkan keputusan tersebut pada Hari Isnin 11 hb Mei.Nampak gagal sikit perancangan UMNO disini.

Apabila keadaan agak tenang DS Nizar telah meminta Mufti memaklumkan pd DYMM Raja Muda bahawa keadaan agak kelam kabut dan kemungkinan perasmian tidak dapat dibuat.Walaubagaimanapun keadaan kembali tenang apabila diumumkan Raja Muda berangkat masuk.Raja Muda telah memanggil DS Nizar dan Datuk Ngeh mengucapkan terima kasih kerana menenangkan keadaan.Bukan nya murka spt dakwaan media pro UMNO.Selepas itu DS Nizar komplen tentang perlakuan biadap UMNO.Tidak pernah didalam sejarah dunia Speaker diperlakukan sebegitu.

Seterusnya DS Nizar memohon sembah agar semua individu yg bukan ADUN agar keluar dari Dewan. Bila Raja Muda mengarahkan anggota anggota polis(betul ke mereka ni polis ataupun samseng samseng UMNO?) keluar baru lah mereka beredar dari mengelilingi kerusi Speaker.

Selepas perasmian spt mana kebiasaan MB lah org yang pertama bersalam dgn Tuanku.Guess what? DS Nizar lah org yg pertama bersalam dgn diikuti oelh semua ADUN PR .Paling last bersalam adalah Mat Gelap Zambry 786.part ini teman nak ketawa..kahkahkahkahkahkah.

Selepas itu DS NIzar juga mengiringi Tuanku meninggalkan DUN.Mat gelap Zambry 786 ikut dari belakang..kah kahkahkah .Mcm ofis boy aje...Nampak sgt bagaimana Allah SWT Maha Besar menghina beliau sebegitu rupa.Setibanya di lif,tetiba SUK dgn biadapnya menjerit "DS Nizar tak boleh masuk sama dalam lif".DYMM Raja Nazrin bertitah" Datuk Seri ,sila masuk".Tinggalah SUK hampeh tu sorang sorang kat luar.Padan muka dia.Yg masuk dalam lif berempat iaitu Raja Muda dan Puan Besar Zara,DS Nizar serta Mat Gelap Zamry 786.DS Nizar mengiringi Raja Muda sehingga ke Kereta saperti mana sepatutnya seorang Menteri Besar..DS Zambry hanya jadi pengiring MB shj..kahkahkah kahkah..Beliau masih lagi menanti recognition sebagai MB .kesian..hajat tak kesampaian.

Bila balik ke dewan Speaker Haram Ganesan menangguhkan sidang.Persoalannya ialah perlantikan beliau tidak sah.Ini bermakna tiada persidangan DUN.Segala undang undang dan peraturan Dewan telah dilacurkan oleh UMNO.Akan timbul satu lagi konflik perundangan angkara UMNO..

ADUN ADUN BN semuanya balik selepas itu.DS Nizar mengadakan sidang akhbar.Semua peristiwa yang berlaku didalam dewan dirakam dan tersebar diseluruh dunia..Malahan segala peristiwa disaksikan oleh Pegawai Pegawai Tinggi Kerajaan dan wartawan wartawan seluruh dunia.Insyaallah rakyat Malaysia menjadi hakim terhadap peristiwa ini.Segala kekejaman dan kesombongan UMNO terbongkar luas dan terang dimata masyarakat.Terbukti sudah akhlak dan peribadi mereka.Mereka hanya mengikut undang undang apabila ianya berpihak pada mereka.Jika tidak,tuan/puan saksikan lah sendiri bagaimana kurang ajarnya mereka.

Yang paling jelas polis sekali lagi telah melakukan sesuatu diluar bidang kuasa mereka.UMNO tak akan berjaya tanpa pertolongan agensi agensi kerajaan yang lain.Pihaa polis amat efisien untuk membantu UMNO tetapi merekalah yg paling tidak efisien membenteras jenayah.Jelas sudah hidup dan mati mereka hanyalah untuk UMNO.Demi UMNO mereka sanggup mati.Buktinya Azilah dan Sirul yg membunuh demi menyelamatkan seorang pemimpin tertinggi UMNO..

Begitu juga SUK .Beliau sanggup bersikap biadap didepan Raja Muda demi untuk UMNO.Malahan ramai beranggapan bahawa beliau adalah salah seorang perancang utama rampasan kuasa tersebut.

Tuan /puan semua suka atau tidak kita semakin hampir kepada Negara Polis bila kemuliaan DUN dicemari oleh UMNO

Saya bersyukur kepada Allah SWT kerana telah membuka segala pekung didada UMNO bukan sahaja pada rakyat Perak tetapi juga dimata dunia.Insyallah UMNO akan jatuh didalam sedikit masa lagi .PR tidak kalah .PR telah berjaya menyampaikan mesejnya keseluruh dunia..

dicilok dari : blog Tinta Hitam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan