assalamualaikum Pictures, Images and Photos

Jamaah


Tempat ke2 Masjid terbaik Daerah Hulu Selangor 2011

Tempat ke2 Masjid terbaik Daerah Hulu Selangor 2011
;
;
MASJID AR-RAHMAH, Sg. Buaya
Sangat memerlukan dana bagi menampung pengajian , maintanence dan pembangunan demi kelangsungan agenda pengislahan dan dakwah kami :
Disalur terus :
1- Sdr. Wan Hairul Anuar (Nazir) - 019 335 0466
2- Sdr. Norhisham (Bendahari) - 019 213 1405
3- Affin Islamik Bank (Rawang) - Acc. No. 105430000711

SURAU AL-IKHWAN, Bdr. Sg. Buaya
Sangat memerlukan dana bagi menampung pengajian , maintanence dan pembangunan demi kelangsungan agenda pengislahan dan dakwah kami :
Disalur terus :
1- Tn. Hj. Abd. Rahman (Pengerusi) - 019 303 7383
2- Sdr. Yazid Adam (Bendahari) - 013 609 2972
3- Bank Muamalat (Rawang) - Acc. No. 12010000718711

Kuliah Maghrib Bulanan Masjid Ar-Rahmah pimpinan Al-Fadhil Ustaz Awang Mamat (JAKIM) setiap Isnin minggu ke 3 setiap bulan bermula malam ini Isnin 18.10.2010

Rabu, 13 Mei 2009

Semua Pihak Mahu DUN Perak Dibubarkan Kecuali Najib dan Zambry ?

Written by Editor
Wednesday, 13 May 2009 03:04

Pemimpin komponen Barisan Nasional (BN) yang juga Jawatankuasa Pusat Parti Gerakan, Dr Hsu Dar Ren (gambar bawah kanan) menggesa BN bersama-sama Pakatan Rakyat (PR) mengakhiri kemelut politik negeri Perak dengan membubarkan Dewan Undangan Negeri (DUN).

Beliau berkata sudah terlalu banyak kerosakan yang terpaksa ditanggung oleh rakyat dan pilihanraya negeri sahaja yang dapat menyelesaikannya.

“Ia bukan lagi perkara siapa yang benar atau siapa yang salah, keputusan siapa yang berhak menubuhkan kerajaan seharusnya tidak lagi dibuat di mahkamah, tetapi lebih baik diputuskan oleh rakayat Perak sendiri, balik kepada prinsip asas demokrasi,”katanya dalam satu kenyataan kepada pihak media.

Kenyataan Dr Hsu Dar Ren tersebut disokong oleh Gerakan Muda Parti Gerakan negeri Selangor.

Ketua Biro Penerangannya, Delren Terrence Douglas yang mewakili seluruh pemuda Gerakan Selangor berkata hanya pembubaran DUN Perak sahaja yang dapat merungkai situasi semasa di negeri Perak.

Melalui kenyataan yang dikeluarkan semalam, Gerakan Muda Selangor berkata walaupun Gerakan adalah komponen BN mereka menyarankan agar rakyat Perak diberikan hak untuk memilih pemimpin yang mereka mahukan.

Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat Dato’ Seri Anwar Ibrahim berkata, bagi menyelesaikan kemelut politik di negeri Perak, Pakatan Rakyat tuntas dengan tuntutan agar Dewan Undangan Negeri DUN) dibubarkan serta-merta.

Beliau berkata demikian dalam satu kenyataan yang diedarkan kepada pihak media kelmarin.

Katanya ia (pembubaran DUN) membolehkan rakyat menentukan kerajaan mana yang memperolehi mandat serta kepercayaan mereka melalui pilihanraya yang bakal diadakan nanti.

Ketua Penerangan PAS Dato’ Mahfuz Omar mendesak pembubaran DUN Perak mesti dilakukan dalam tempoh terdekat.

http://www.buletinonline.net/images/stories/berita4/kuli.jpgDalam kenyataan beliau semalam menegaskan, jika DUN dibubarkan, kerajaan sementara yang mentadbir Perak dalam tempoh tersebut hendaklah diwakili oleh Pakatan Rakyat dan BN.

Veteran UMNO, Tengku Razaleigh Hamzah berkata pembubaran "satu-satunya cara" keluar daripada krisis yang melanda negeri Perak.

"Kita berharap Sultan memperkenan untuk membubarkan DUN. Ia bukan sahaja tindakan sewajarnya, tetapi satu-satunya cara keluar daripada krisis yang membelit Perak, merosakkan keluhuran undang-undang, mencalarkan badan kehakiman, polis dan perkhidmatan awam negeri, dan mencemarkan sistem beraja di mata umum," kata Ahli Parlimen Gua Musang itu dalam blognya.

Tengku Razaleigh juga pernah mempertikaikan tindakan rampasan kuasa BN, termasuk menggugurkan jawatan Mohammad Nizar, dengan menyifatkannya di luar proses perlembagaan.

Pengerusi Suruhanjaya Hak Asasi Manusia Malaysia (Suhakam)Tan Sri Abu Talib Osman juga menggesa pembubaran DUN dan seterusnya http://www.buletinonline.net/images/stories/berita4/abutalib.jpgpilihanraya untuk menyelesaikan kemelut politik Perak.

"Mungkin sudah tiba masanya untuk rakyat di Perak diberikan peluang untuk menggunakan hak mereka sekali lagi untuk memilih kerajaan pilihannya, iaitu hak asasi manusia," kata Abu Talib.

Beliau yang juga bekas Peguam Negara berkata "Tindakan mahkamah tidak semestinya menyelesaikan keadaan politik di Perak."

Menteri Besar Perak yang sah sebagaimana diisytiharkan Mahkamah Tinggi kelmarin, Dato’ Seri Nizar Jamaludin berkata, beliau ingin mencari penyelesaian muktamad menerusi mandat rakyat.

Tegas beliau, krisis politik negeri ini tidak boleh diselesaikan dengan menggunakan mahkamah semata-mata.

Dalam sidang media lewat petang semalam beliau berkata, parti-parti politik di negeri Perak perlu kembali kepada rakyat untuk memberikan mandat dengan pembubaran DUN.

Katanya Pakatan Rakyat telah menggerakkan usaha tersebut dan telah pun menghadap Sultan Perak bagi menyampaikan hasrat.

"Kami mohon menghadap Sultan Perak pagi tadi dan seterusnya akan memohon pembubaran DUN," katanya.

http://www.buletinonline.net/images/stories/berita4/ghani%20patail.jpgBeliau yang juga bekas Peguam Negara berkata "Tindakan mahkamah tidak semestinya menyelesaikan keadaan politik di Perak."

Hanya Zambry dan kerajaan UMNO/BN Pusat sahaja yang tidak mahu DUN Perak di bubarkan.

Di Mahkamah Rayuan semalam, ketika memohon untuk menangguhkan keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur yang mengesahkan Nizar Menteri Besar Perak, peguam Zambry berhujah, penangguhan keputusan Mahkamah Tinggi itu adalah penting untuk menghalang Nizar daripada mendapatkan perkenan Sultan Perak untuk membubarkan Dewan Undangan Negeri.

Peguam Negara, Tan Sri Abdul Gani Patail yang mewakili kerajaan persekutuan turut menyokong hujah peguam Zambry.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan