assalamualaikum Pictures, Images and Photos

Jamaah


Tempat ke2 Masjid terbaik Daerah Hulu Selangor 2011

Tempat ke2 Masjid terbaik Daerah Hulu Selangor 2011
;
;
MASJID AR-RAHMAH, Sg. Buaya
Sangat memerlukan dana bagi menampung pengajian , maintanence dan pembangunan demi kelangsungan agenda pengislahan dan dakwah kami :
Disalur terus :
1- Sdr. Wan Hairul Anuar (Nazir) - 019 335 0466
2- Sdr. Norhisham (Bendahari) - 019 213 1405
3- Affin Islamik Bank (Rawang) - Acc. No. 105430000711

SURAU AL-IKHWAN, Bdr. Sg. Buaya
Sangat memerlukan dana bagi menampung pengajian , maintanence dan pembangunan demi kelangsungan agenda pengislahan dan dakwah kami :
Disalur terus :
1- Tn. Hj. Abd. Rahman (Pengerusi) - 019 303 7383
2- Sdr. Yazid Adam (Bendahari) - 013 609 2972
3- Bank Muamalat (Rawang) - Acc. No. 12010000718711

Kuliah Maghrib Bulanan Masjid Ar-Rahmah pimpinan Al-Fadhil Ustaz Awang Mamat (JAKIM) setiap Isnin minggu ke 3 setiap bulan bermula malam ini Isnin 18.10.2010

Selasa, 19 Mei 2009

JAIM serbu Pulau Besar

Oleh ROSLI HASSAN

PEGAWAI dan kakitangan JAIM dan AADK memeriksa pasport pasangan warga Singapura yang bermalam di Pulau Besar, Melaka kelmarin

MELAKA – “Saja datang jalan-jalan.” Itulah antara alasan yang diberi oleh pengunjung Pulau Besar ketika disoal oleh anggota penguat kuasa Jabatan Agama Islam Melaka (JAIM) ketika menyerbu pulau berkenaan malam kelmarin.

Namun alasan yang diberikan itu agak meragukan kerana ketika ditemui ada di kalangan mereka berada di Makam Sultan Al-Arifin walaupun ketika itu sudah pukul 9.30 malam.

Seorang wanita berumur 55 tahun dari India dilihat memegang tasbih sambil berzikir di hadapan sebuah makam di situ manakala seorang lelaki bangsa India dari Kuala Lumpur turut berada di hadapan makam berkenaan dan terdapat sekotak colok berhampiran makan tersebut yang kemudian menafikan itu miliknya.

Serbuan itu dilakukan ekoran pendedahan bersiri Kosmo! bermula 9 Mei lalu mengenai kegiatan khurafat di pulau tersebut seperti bertapa, berzikir dan memuja makam. Bagaimanapun timbul persoalan mengapa ia diadakan pada malam hari dan pada hari Ahad sedangkan tumpuan pengunjung adalah pada Jumaat dan Sabtu.

Ketua Penolong Pengarah Bahagian Penguat Kuasa JAIM, Rahimin Bani berkata, serbuan pada pukul 8 malam itu melibatkan 11 anggota penguat kuasa JAIM dan enam anggota Agensi Antidadah Kebangsaan (AADK).

“Lilin, colok dan tembakau di kubur-kubur lama telah dimusnahkan dan sembilan pengunjung Pulau Besar termasuk tiga warga asing telah diambil butirannya,” katanya kepada Kosmo! ketika ditemui dalam serbuan itu.

Menurut beliau, ketika serbuan dijalankan tiada pengunjung ditemui melakukan amalan khurafat di kubur-kubur lama di pulau berkenaan walaupun kebanyakan kubur lama di situ dipenuhi colok, lilin dan tembakau.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan