Jamaah

Tempat ke2 Masjid terbaik Daerah Hulu Selangor 2011

Tempat ke2 Masjid terbaik Daerah Hulu Selangor 2011
;
;
MASJID AR-RAHMAH, Sg. Buaya
Sangat memerlukan dana bagi menampung pengajian , maintanence dan pembangunan demi kelangsungan agenda pengislahan dan dakwah kami :
Disalur terus :
1- Sdr. Wan Hairul Anuar (Nazir) - 019 335 0466
2- Sdr. Norhisham (Bendahari) - 019 213 1405
3- Affin Islamik Bank (Rawang) - Acc. No. 105430000711

SURAU AL-IKHWAN, Bdr. Sg. Buaya
Sangat memerlukan dana bagi menampung pengajian , maintanence dan pembangunan demi kelangsungan agenda pengislahan dan dakwah kami :
Disalur terus :
1- Tn. Hj. Abd. Rahman (Pengerusi) - 019 303 7383
2- Sdr. Yazid Adam (Bendahari) - 013 609 2972
3- Bank Muamalat (Rawang) - Acc. No. 12010000718711

Kuliah Maghrib Bulanan Masjid Ar-Rahmah pimpinan Al-Fadhil Ustaz Awang Mamat (JAKIM) setiap Isnin minggu ke 3 setiap bulan bermula malam ini Isnin 18.10.2010

Isnin, 29 Jun 2009

JOM BERTARUH KALAU NAJIB BERANI BERDEBAT


AKU sikit pun tak percaya bahawa Najib akan berani sahut cabaran Najib untuk berdebat dengan Tuan Guru Nik Aziz. Macamlah citer orang kampong aku si Rais Yatim tu. Dulu bukan main bersungguh-sungguh cabar Zaid Ibrahim debat pasal bagus tak bagusnya Najib jadi PM, tapi bila Zaid sahut cabarannya, si Rais pun sepi dan menyorok kat Bukit Beras kat Jelebu tu.

Inilah standard yang ada pada pemimpin Umno. Mereka berani cakap berdegar-degar kat depan TV dan akhbar saja pasal siapa berani sanggah cakap mereka? Wartawan nak sanggah? Ceh, nak tanya soalan yang panas-panas sikit pun wartawan tu kena pikir 100 kali. Cuba pikirlah, kalau dah menteri yang jaga bahagian penerangan pun takut nak berdebat, PM pun takut nak berdebat, apa lagi lah nak diharapkan dengan Umno ni? Kalau ada yang berani berdebat macam KJ tu, terlibat dengan rasuah politik wang pulak.

Nak tak nak, Umno kena guna juga raja katak yang menumpang teduh di bawah rumah Pas kat Pasir Mas tu. Sebab tu lah aku tengok, seminggu dua ni laku betul raja katak kat TV. Ye lah, cam raja katak selalu sebut, apa nak heran tukar-tukar parti ni kerana parti ni bukan agama. Dia bukan tukar agama, katanya. Gitulah orang kalau dah asingkan politik dengan agama. Nak wat camne, orang jahil. Buat malu orang Serambi Mekah je. Patutnya orang cam raja katak tu tinggal kat Sabah atau Sarawak je baru sesuai.

Kita tunggu je lah, agak-agak Umno ni ada tak lagi tokoh yang betul-betul jantan untuk berdepan dengan Tuan Guru Nik Aziz. Payah-payah sangat suruh je Mufti Perak tu wakili Umno untuk berdebat. Tak pun, suruh la ana-mana pemimpin Wanita Umno atau Puteri Umno untuk wakili jantan-jantan yang ada dalam Umno tu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan