assalamualaikum Pictures, Images and Photos

Jamaah


Tempat ke2 Masjid terbaik Daerah Hulu Selangor 2011

Tempat ke2 Masjid terbaik Daerah Hulu Selangor 2011
;
;
MASJID AR-RAHMAH, Sg. Buaya
Sangat memerlukan dana bagi menampung pengajian , maintanence dan pembangunan demi kelangsungan agenda pengislahan dan dakwah kami :
Disalur terus :
1- Sdr. Wan Hairul Anuar (Nazir) - 019 335 0466
2- Sdr. Norhisham (Bendahari) - 019 213 1405
3- Affin Islamik Bank (Rawang) - Acc. No. 105430000711

SURAU AL-IKHWAN, Bdr. Sg. Buaya
Sangat memerlukan dana bagi menampung pengajian , maintanence dan pembangunan demi kelangsungan agenda pengislahan dan dakwah kami :
Disalur terus :
1- Tn. Hj. Abd. Rahman (Pengerusi) - 019 303 7383
2- Sdr. Yazid Adam (Bendahari) - 013 609 2972
3- Bank Muamalat (Rawang) - Acc. No. 12010000718711

Kuliah Maghrib Bulanan Masjid Ar-Rahmah pimpinan Al-Fadhil Ustaz Awang Mamat (JAKIM) setiap Isnin minggu ke 3 setiap bulan bermula malam ini Isnin 18.10.2010

Isnin, 15 Jun 2009

Perosak jemaah Islam sedang menjalankan jarum-jarumnya

Posted by Paktam
Oleh PolisPencen

"Perbalahan dalam istilah khilaf atau pendapat antara Sayidina Ali dengan Muawiyah menjadi satu contoh teladan yang cukup baik untuk didalami oleh setiap pejuang Islam. Jika diteliti kejadian ini berlaku kerana wujud jarum-jarum adu domba oleh orang Islam sendiri yang berada di sekeliling pemimpin agung ini.

Perbalahan ini akhirnya mencetuskan perang siffin yang menjadi titik hitam dalam sejarah Islam. Sampaikan sekarang ada yang menuduh Muawiyah salah dengan pelbagai tuduhan sedangkan nabi bersabda bahawa orang yang mengetuai angkatan tentera laut dijamin masuk syurga di mana Muawiyahlah yang mengetuai angkatan itu.

Khilaf dalam membawa strategi/pendekatan dalam jemaah PAS juga merupakan satu perkara yang lumrah, tetapi menjadi dalang pengadu domba adalah perbuatan khianat adalah musuh dalam selimut kepada perjuangan. Memang musuh dalam selimut tidak mudah dikenali. Orang munafik yang diceritakan oleh Allah s.w.t dalam Surah Al Baqarah memang cukup jelas tetapi untuk mengenalinya amat sukar.

Sifatullah jemaah Islam akan dikhianati, diadu domba oleh manusia yang dengki, iri hati dan tamak bagi mencari sesuatu kepentingan.

Saya terbaca satu petikan tulisan Tulang Besi, yang telah didedahkan namanya sebagai Abdul Rahman Talib seperti dipetik di bawah:-

*
Saya tak nampak jalan keluar. Dua tahun adalah masa yang sangat panjang. Apa-apa sahaja boleh berlaku.

Saya mencadangkan supaya Husam Musa dan keseluruhan pimpinan PAS yang tidak redha untuk duduk dalam kelambu UMNO supaya menarik diri dari kepimpinan yang ada sekarang ini.

Mereka musti ramai-ramai meletak jawatan serta membiarkan Fraksi UMNO melakukan apa yang mereka mahu. Biarkan sahaja apa sahaja kehendak Fraksi UMNO ini.
(http://www.malaysiawaves.com/)

Ini adalah satu perbuatan jahat dan khianat dalam Jemaah Islam. Setiap pemilihan PAS mesti ada yang menang dan kalah. Jika sekiranya yang kalah akan membuat perkara yang sama tidak mahu bersama dengan jemaah Islam, boikot dan menjatuhkan yang menang. Begitu yang menang meninggalkan yang kalah, cuba untuk menyingkirkannya. Gerakan Islam tidak akan ke mana-mana.

Apa yang berlaku dalam PAS sekarang, yang kalah adalah golongan yang cerdik dan menunjukkan komitmen yang baik tetapi mungkin berbeza atau khilaf dalam strategi menghadapi musuh. Golongan ini tidak diketepikan malah dilantik untuk bersama-sama membentuk barisan kepimpinan yang mantap bagi menghadapi musuh Islam sebenar. Saya melihat ini adalah satu keputusan yang terpuji.

Tapi malang musuh dalam selimut bertopeng keahlian PAS akan cuba menjadi pengadu domba yang akan merosakkan PAS demi untuk kepuasan nafsu. Benarlah kertas kerja Prof. Dr Harun Din dalam Seminar Ulama bahawa wujud musuh dalam selimut yang perlu diambil perhatian serius oleh ahli PAS.

Musuh munafik dan pengadu domba akan wujud sepanjang zaman selagi syaitan dan iblis ada. Benarlah kata-kata cerdik pandai manusia yang rosak hatinya nampak sahaja di luar baik tetapi berulat di dalam.

2 ulasan:

  1. Ustaz Ahmad Awang yang mendedahkan wujudnya Fraksi UMNO dalam PAS.

    Adakah Ustaz Ahmad Awang pun munafik?

    http://www.malaysiawaves.com/2009/06/ahmad-awang-enggan-dedah-nama-celaka.html

    BalasPadam
  2. Presiden PAS tidak wala' pada Mursyidul Am.
    Adakah Presiden PAS pun munafik?

    http://www.malaysiawaves.com/2009/06/presiden-pas-tidak-wala-pada-mursyidul.html

    BalasPadam