assalamualaikum Pictures, Images and Photos

Jamaah


Tempat ke2 Masjid terbaik Daerah Hulu Selangor 2011

Tempat ke2 Masjid terbaik Daerah Hulu Selangor 2011
;
;
MASJID AR-RAHMAH, Sg. Buaya
Sangat memerlukan dana bagi menampung pengajian , maintanence dan pembangunan demi kelangsungan agenda pengislahan dan dakwah kami :
Disalur terus :
1- Sdr. Wan Hairul Anuar (Nazir) - 019 335 0466
2- Sdr. Norhisham (Bendahari) - 019 213 1405
3- Affin Islamik Bank (Rawang) - Acc. No. 105430000711

SURAU AL-IKHWAN, Bdr. Sg. Buaya
Sangat memerlukan dana bagi menampung pengajian , maintanence dan pembangunan demi kelangsungan agenda pengislahan dan dakwah kami :
Disalur terus :
1- Tn. Hj. Abd. Rahman (Pengerusi) - 019 303 7383
2- Sdr. Yazid Adam (Bendahari) - 013 609 2972
3- Bank Muamalat (Rawang) - Acc. No. 12010000718711

Kuliah Maghrib Bulanan Masjid Ar-Rahmah pimpinan Al-Fadhil Ustaz Awang Mamat (JAKIM) setiap Isnin minggu ke 3 setiap bulan bermula malam ini Isnin 18.10.2010

Khamis, 3 September 2009

MTUC minta k'jaan timbang semula harga petrol


Kongres Kesatuan Sekerja Malaysia (MTUC) meminta kerajaan supaya mengkaji semula kenaikan harga minyak petrol, dengan mengambil kira kesulitan yang dihadapi rakyat, termasuk pekerja, yang sebahagian besarnya berpendapatan rendah.

Presiden MTUC, Syed Shahir Syed Mohamud berkata kenaikan harga minyak yang diumumkan kerajaan pada 31 Ogos lalu, sudah tentu memberi kesan besar kepada kebanyakan rakyat Malaysia.

"Kenaikan harga minyak petrol yang berkuatkuasa semalam, atas apa alasan sekalipun, akan menyebabkan harga barangan dan perkhidmatan turut naik," katanya dalam satu kenyataan.

Tambahan pula, katanya, tidak sampai tiga minggu lagi umat Islam akan menyambut Hari Raya Aidilfitri.

"Kita semua maklum bahawa sabah tahun, inilah masanya sebahagian besar rakyat berbelanja untuk menyambut perayaan tersebut.

Dengan kenaikan harga minyak petrol, maka golongan berpendapatan rendah seperti pekerja, contohnya, terpaksa berfikir banyak kali sebelum membeli-belah," tambahnya.

Bagi golongan pekerja, katanya, pendapatan dan gaji mereka tidak naik, malah merosot akibat keadaan ekonomi yang tidak menentu sejak beberapa bulan lalu.

"Mereka tidak diberi kerja lebih masa, ada yang gajinya dipotong dan elaun dikurangkan.

"MTUC meminta kerajaan agar menimbang semula kenaikan harga petrol dengan mengambil kira kesulitan dan kepayahan yang dihadapi golongan yang berpendapatan rendah," katanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan