assalamualaikum Pictures, Images and Photos

Jamaah


Tempat ke2 Masjid terbaik Daerah Hulu Selangor 2011

Tempat ke2 Masjid terbaik Daerah Hulu Selangor 2011
;
;
MASJID AR-RAHMAH, Sg. Buaya
Sangat memerlukan dana bagi menampung pengajian , maintanence dan pembangunan demi kelangsungan agenda pengislahan dan dakwah kami :
Disalur terus :
1- Sdr. Wan Hairul Anuar (Nazir) - 019 335 0466
2- Sdr. Norhisham (Bendahari) - 019 213 1405
3- Affin Islamik Bank (Rawang) - Acc. No. 105430000711

SURAU AL-IKHWAN, Bdr. Sg. Buaya
Sangat memerlukan dana bagi menampung pengajian , maintanence dan pembangunan demi kelangsungan agenda pengislahan dan dakwah kami :
Disalur terus :
1- Tn. Hj. Abd. Rahman (Pengerusi) - 019 303 7383
2- Sdr. Yazid Adam (Bendahari) - 013 609 2972
3- Bank Muamalat (Rawang) - Acc. No. 12010000718711

Kuliah Maghrib Bulanan Masjid Ar-Rahmah pimpinan Al-Fadhil Ustaz Awang Mamat (JAKIM) setiap Isnin minggu ke 3 setiap bulan bermula malam ini Isnin 18.10.2010

Sabtu, 5 September 2009

Pulau Pinang Pemuda PGRM akan melancarkan Kempen Tidak Hudud

Pemuda Parti Gerakan Rakyat Malaysia Negeri Pulau Pinang akan Melancarkan Kempen Tak Nak Hudud pada Sabtu, 15hb Januari 2009, 10,30 pagi, bertempat di Ibu Pejabat Negeri, 139 Jalan Macalister, 10400 Pulau Pinang.
Pulau Pinang Pemuda PGRM akan melancarkan Kempen Tidak Hudud pada Selasa, Januari 15, 2008, 10:30 di Negara HQ, 139 Macalister Road, 10400 Pulau Pinang.

Objektif daripada Kempen ini Tidak ada Hudud adalah untuk: --

1. untuk meningkatkan kesedaran semua orang Malaysia tentang implikasi negatif daripada hukum Hudud

2. untuk mencegah menguatkuasakan dan gazetting Hudud baru hukum di negara kita

3. untuk membatalkan undang-undang Hudud yang ada di Kelantan dan Terengganu

Mengancam hukum hudud untuk menghancurkan yang sangat asas pembangunan bangsa kita. Itu harus menentang turun-bahak oleh semua orang Malaysia - Muslim dan Non-Muslim.

Berikut adalah pelbagai alasan yang diberikan terhadap pelaksanaan hukum Hudud di Malaysia: --

Alasan terhadap pelaksanaan Hudud
1. Mengundangkan masalah peribadi. Hudud mengatur dan mengawal aktiviti peribadi dan konsensual undang-undang jenayah tidak seperti sekarang yang umumnya tidak undang-undang mengenai "masalah peribadi", terutama dalam kegiatan yang tidak merugikan dan "victimizing".

2. Pelanggaran perlembagaan. Perlembagaan Persekutuan kami tidak menyediakan untuk sebuah negara Teokratis, pengenalan berasaskan keagamaan seperti Undang-undang Jenayah Hudud adalah inkonstitusional.

3. Warga negara tidak sama. Perlembagaan Persekutuan kami menyediakan bahawa setiap warga negara adalah sama di depan hukum. Hudud akan mencipta situasi di mana non-Muslim dan perempuan tidak sama di depan hukum.

4. Anak boleh dianiaya kerana pelanggaran-pelanggaran seks. Anak di bawah umur boleh dihukum kerana pelanggaran seks, tidak seperti apa yang diberikan dalam kod jenayah yang ada, di mana kelulusan daripada kecil adalah imaterial dan perkosaan boleh diterapkan.

5. Perempuan ketidaksetaraan. Perempuan tidak diterima sebagai saksi dan perempuan juga paling mungkin dituntut kerana fitnah jika mereka tidak mampu membuktikan perkosaan. Korban harus membuktikan bahawa dia bukan pihak bersetuju perkosaan sendiri.

6. Perempuan diskriminasi. Dalam kes perzinaan, perempuan akaun di antaranya sedang hamil akan akan akan dikenakan biaya untuk pelanggaran sementara itu akan mustahil untuk mengisi pasangan laki-laki kerana keperluan empat saksi lelaki muslim.

7. Kurangnya perlindungan untuk hotel non-Islam. Bawah Hudud, umat Islam yang melakukan rompakan hak milik yang tidak berharga dalam Islam misalnya minuman keras, alat hiburan, dan gambar dalam kuil-kuil akan memiliki kesempatan untuk melarikan diri penuntutan atau menerima hukuman yang lebih ringan.

8. Membelah masyarakat. Muslim dan Non-Muslim Malaysia sudah dibahagi oleh perbezaan budaya dan keyakinan keagamaan. Hudud akan membahagi lanjut Malaysia melalui undang-undang.

9. Kesulitan untuk mengadili. Bawah Hudud, tersangka pelaku laki-laki boleh berdiri untuk mendapatkan kerana kesukaran untuk mendapatkan kesaksian dari empat saksi laki-laki muslim.

10. Bukti okular. Bukti perkosaan adalah okuler (mata), bukti daripada empat saksi laki-laki dewasa atau pengakuan terdakwa. Korban pernyataan sendiri tidak mempunyai nilai testimonial. Forensik sains dan kemajuan adalah minimal digunakan.

11. Non-Muslim dan wanita tidak boleh menjadi saksi. Di mana ada dugaan beberapa pelaku dan korban (yang terdiri daripada Muslim dan non-Muslim), saksi mata yang ditawarkan oleh laki-laki Muslim diterima sebagai bukti sementara non-Muslim dan perempuan tidak boleh menjadi saksi.

12. Jenayah hudud versus kod. Bila ada lebih dari dua terdakwa atau korban - Muslim dan juga non-Muslim, yang hukum jenayah digunakan? Kenyataan bahawa hukum Hudud hanya berlaku untuk muslim adalah setengah dusta.

13. Lugu tapi dinyatakan bersalah. Jika pencuri yang dipercayai salah dituntut dan telah kehilangan tangan kanannya melalui Hudud, jika kemudian diketahui bahawa beliau tidak bersalah, itu akan terlalu terlambat kerana dia tidak boleh kembali tangannya. Semua manusia melakukan kesilapan.

14. Pembaharuan undang-undang yang sedang berlangsung. Jika penyokong Hudud tidak puas dengan KUHP saat ini mereka bisa lobi untuk pembaharuan, seperti pembaharuan hukum secara berterusan.

15. Kemurtadan. Hukuman untuk penghujatan atau murtad oleh pelaku tidak bertaubat adalah kematian dan kena denda hotel.

Logik kan sebagai sebuah krjaan yg memerintah maka sampai kini hudud x dilaksanakan atas desakan GERAKAN...Kalo x dah lama dah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan