assalamualaikum Pictures, Images and Photos

Jamaah


Tempat ke2 Masjid terbaik Daerah Hulu Selangor 2011

Tempat ke2 Masjid terbaik Daerah Hulu Selangor 2011
;
;
MASJID AR-RAHMAH, Sg. Buaya
Sangat memerlukan dana bagi menampung pengajian , maintanence dan pembangunan demi kelangsungan agenda pengislahan dan dakwah kami :
Disalur terus :
1- Sdr. Wan Hairul Anuar (Nazir) - 019 335 0466
2- Sdr. Norhisham (Bendahari) - 019 213 1405
3- Affin Islamik Bank (Rawang) - Acc. No. 105430000711

SURAU AL-IKHWAN, Bdr. Sg. Buaya
Sangat memerlukan dana bagi menampung pengajian , maintanence dan pembangunan demi kelangsungan agenda pengislahan dan dakwah kami :
Disalur terus :
1- Tn. Hj. Abd. Rahman (Pengerusi) - 019 303 7383
2- Sdr. Yazid Adam (Bendahari) - 013 609 2972
3- Bank Muamalat (Rawang) - Acc. No. 12010000718711

Kuliah Maghrib Bulanan Masjid Ar-Rahmah pimpinan Al-Fadhil Ustaz Awang Mamat (JAKIM) setiap Isnin minggu ke 3 setiap bulan bermula malam ini Isnin 18.10.2010

Isnin, 27 April 2009

Terengganu: Negeri terkaya rakyat termiskin


Oleh keraspedal

"Terengganu merupakan negeri yang punyai sumber hasil minyak terbesar di malaysia dan antara negeri terkaya di malaysia.

sehingga tahun 1999,negeri terengganu masih mendapat faedah royalti dari kera-jaan pusat barisan nasional sehinggalah kerajaan pusat menarik balik pemberian wang royalti setelah terengganu jatuh ke tangan pas..

kemudian,pas tewas pada tahun 2004,namun,wang royalti minyak masih tidak dirasai rakayt terengganu sehinggalah pemerintahan idris diganti oleh mat said,..beliau(mat said)berusaha untuk mengambil kembali hasil minyak(dalam bentuk royalti) kepada negeri terengganu dan beliau berjaya.

dan sepatutnya,dengan kembalinya wang royalti minyak kepada terengganu,sumber kewangan negeri sepatutnya digunakan utk megunaan rakyat.jangan lagi rakyat terengganu dibelenggu masalah kemiskinan(tegar)..

tetapi malangnya yng brlaku sekarang adalah rakyat terengganu masih tidak dapat merasai nikmat royalti minyak.rakyat masih dibelenggu miskin tegar..

keadaan kemudahan rakyat juga dalam keadaan menyedihkan,pusat ibadat umat islam,iaitu masjid contohnya berada dalam keadaan teruk..contohnya masjid sungai tong,jika anda solat di situ ketika hari hujan,pasti ramai yang menuduh anda kencing dalam kain,kerana apa?kebocoran yang teruk yang dialami masjid(bahagian kiri masjid)..dimana wakil bn,sedangkan,penaung kapada masjid adalahwakil rakyat bn,siap letak gambar lagi..mana dia?

masih banyak untuk dibicarakan tentang kemudahan yang teruk,tapi sampai besok pun tidak habis menulis..anda boleh datang ke terengganu untuk memeriksanya ssnediri.


penduduk kampung yang daif juga diabaikan, namum,adun bn maih menutup mata..lebih baik dap yang menghantar wakil untuk menjenguk serta memberi sumbangan..mana wakil bn?


TERENGGANU MERUPAKAN ANTARA NEGERI TERKAYA DIMALAYSIA,TETAPI MEMILIKI ANTARA RAKAYT TERMISKIN DI MALAYSIA.PERSOALANNYA,KEMANA HASIL WANG ROYALTI ITU PERGI?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan